شهید کریم عارفی

شناسه

نام: کریم
نام خانوادگی: عارفی
نام پدر: علیقی
نام مادر: منصوره ایروانچی
تاریخ تولد: ۱۳۴۰/۱۲/۲۷
محل تولد: آذرشهر
سن: ۲۵ سال
تحصیلات: راهنمایی
وضعیت تاهل: متاهل
مسئولیت: فرمانده مهندسی رزمی ل۳۱ عاشورا
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۲۵
محل شهادت: شلمچه
نحوۀ شهادت: کربلای ۵
مزار:

زندگینامه

شهید کریم عارفی ۲۷ اسفند ۱۳۴۰ در آذرشهر متولد شد و تحصیلات خود را تا پایان مقطع ابتدایی در زادگاهش ادامه داد و سپس مشغول کار سیم کشی ساختمان شد. وی سال ۱۳۵۹ به تهران آمد و به سپاه پاسداران پیوست و با شروع جنگ راهی جبهه‌ها شد.

وی در جبهه‌ها مسئولیت‌های مختلفی را در گردان‌های مهندسی رزمی برعهده داشت که جانشین فرمانده گردان مهندسی رزمی لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) و فرمانده گردان مهندسی رزمی لشکر ۳۱ عاشورا از آن جمله است.

سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و کمتر از یکماه بعد دوباره به جبهه رفت.

وی پس از بار‌ها مجروحیت، سرانجام ۲۵ دی سال ۱۳۶۵ در جریان عملیات کربلای ۵ در شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

وصیتنامه

فرازی از وصیتنامه شهید کریم عارفی

بسمه تعالی

آن موقع نرسیده که بنده رو سیاهی را بر نفس, غالب گردانی وبه سوی خودت فراخوانی

خدایا می دانم خالص نشده اما می گویم شاید رحمانیت شامل حال حقیر نیز شود.

با درود فراوان به روح ا… و با درود به روان مطهر و گلگون شهدای اسلام و با درود به رزمندگان در صف جندا… و با عرض سلام به امت حزب ا… و همیشه در خط روح ا… و رهروان اسلام. این عارفان شب زنده دار و این شیران غرنده در روز این منادیان حق و حقیقت و این پیروان ولی عصر (عج) که می روند تا اسلام ناب محمدی را به همه عالم صادر نمایند و حکومت ا… را بر جهان حاکم نمایند و همراه با کوخ نشینان, کاخ های سر به فلک کشیده را بر سر کاخ نشینان خراب نمایند و بر بلندای کاخ سفید وکرملین و تمام کاخ های ابر جنایتکاران, پرچم اسلام را نصب نمایند و با بسیج همگانی ظالمان را به اعمالشان برسانند .آنها که در این راه از هیچ فداکاری و از هیچ جانبازی دریغ نمی نمایند و از عزیزترین سرمایه شان که همانا هستیشان می باشد در این را مایه گذاشته و برای ماندن مکتبشان خود را فدا می کنند و میروند تا اسلام بماند.

شهید هرگز نمیمیرد و مرده آن است که شهید نباشد .چه خوب گفت آن شهید بزرگوار که شهدا شمع محفل بشریتند . شهادت همین بس که امامان و پیشوایان ما همه آرزوی آن را داشتند و حضرت علی (ع) برای رسیدن به آن بی تابی می کرد.

امت قهرمان ,مسلمان , شهید پرور وحزب ا… ما پیروزیم و همچنان که تا به حال پیروز بوده ایم .این وعده خداوندی است و وعده خداوند تخلف ناپذیر است .شما توکلتان به خدا باشد و پشت سر امام حرکت کنید و فرامین امام را با دل و جان عمل نمایید .

مانند گذشته پشتیبان روحانیت باشید و اتحاد خویش را حفظ نمایید وظهور آقا امام زمان (عج)را از خدا بخواهید و مطمئن باشید که وعده خداوندی نزدیک است ( الیس الصبح بالقریب)

مردم حزب ا… من پیام ویژه ای برای شما ندارم فقط توصیه ای که دارم این است که پیام امامتان را عمل نمایید.فرمان امام همان اجرای دستورات اسلام است و برای اجرای دستورات اسلام از هیچ عملی فرو گذار نکنید و مطمئن باشید که پیروزید .

من به عنوان یک سرباز کوچک حضرت مهدی (عج) با کمال آگاهی در راهی گام بر داشتم و انتخاب نمودم و به آرزوی همیشگی خویش یعنی شهادت که سعادتی است بس بزرگ نائل آمدم . خدا را سپاس گذارم و بر شماست که راه شهیدان را ادامه دهید و پاسدار خون شهداء باشید .

شهیدان زنده اند الله اکبر

خدایا .خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار والسلام ۱۳۶۵/۱۰/۲۴ کریم عارفی

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا