شهید محمود پیربداغی

شناسه

نام: محمود
نام خانوادگی: پیربداغی
نام پدر: جعفر
نام مادر: شهربانو
تاریخ تولد: ۱۳۴۴/۳/۵
محل تولد: تهران– ری – روستای صفائیه
سن: ۲۱ سال
تحصیلات: دوم دبیرستان
وضعیت تاهل: مجرد
مسئولیت: معاون گردان مالک اشتر ل۲۷
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۲/۶
محل شهادت: فاو
نحوۀ شهادت: والفجر ۸
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۵۳ ردیف۱۴۹ شماره۶

زندگینامه

شهید محمود پیربداغی پنجم خرداد ۱۳۴۴، در تهران محله خزانه به دنیا آمد. دوران کودکی اش را در شهرری گذراند. پدرش جعفر را در کودکی از دست داد. تا کلاس دوم دبیرستان درس خواند و به ورزش شنا و فوتبال و ماهیگیری هم علاقه داشت. همچنین در بسیج فعالیت میکرد. او که در ۱۶ سالگی داوطلبانه به جبهه رفته بود، ششم اردیبهشت ۱۳۶۵، همزمان با نیمه شعبان در فاو بر اثر اصابت ترکش توپ به سر، شهید شد.

وصیتنامه

فرازی از وصیتنامه شهید محمود پیربداغی

با سلام به امام عزیز. آن امامی که من و دیگر رزمندگان به ندای او لبیک گفتیم و به یاری اسلام به امر امام به جبهه آمدیم و میخواهیم بگوییم ای امام عزیز، اگر در کربلای حسین نبودیم که به ندای او لبیک گوییم ولی خوشحالیم که هم اکنون هستیم و به ندای شما لبیک گفتیم.

ای امامی که جان به فدای یک لحظه عمر تو باد، این را بدان که ما اهل کوفه نیستیم که تو را تنها گذاریم. اگر آن موقع که حسین تنها بود و کسی نبود که جنازه او را از زمین بردارد و بلند کند ولی ما الان هستیم و دشمن باید بداند که از روی جنازه های ما باید بگذرد تا دستش به شما برسد و تا موقعی که حتی یک مسلمان روی زمین است این جمهوری اسلامی پاینده است و این دشمنی که خیال کرده قدرت در دست اوست باید بداند که دیگر کارش تمام است.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا