شهید حسن نیاسری

شناسه

نام: حسن
نام خانوادگی: نیاسری ازناوه
نام پدر: اسماعیل
نام مادر: توران
تاریخ تولد: ۱۳۴۰/۱/۱۵
محل تولد: تهران
سن: ۲۲ سال
تحصیلات: دیپلم اقتصاد
وضعیت تاهل: متاهل
مسئولیت: روابط عمومی گردان سلمان
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۶/۶
محل شهادت: پنجوین
نحوۀ شهادت: والفجر ۴
مزار: تهران، بهشت زهرا(س) قطعه۲۸ ردیف۴۳ شماره۴
سایر اطلاعات: برادر شهید حسین نیاسری

زندگینامه

شهید حسن نیاسری در فروردین ۱۳۴۰، در تهران متولد شد. پدرش با زحمت‎های فراوان با شغل نجاری با اره کشیدن و با چکش زدن او را بزرگ کرد.

حسن در سن شش سالگی جهت تحصیل به مدرسه هفده شهریور تهران (شهباز جنوبی سابق) ثبت‎نام کرد. راهنمایی و دبیرستان را نیز در تهران ادامه داد. وی در سال ۱۳۵۷، در کنار خانواده‎اش به مرد‎آباد کرج عزیمت کرد و آخرین سال تحصیلی در اوج گیری انقلاب اسلامی موفق به اخذ دیپلم در رشته اقتصاد از دبیرستان فارابی شهرستان کرج شد و در دوران انقلاب فعالیت چشم‎گیری در منطقه مسکونی خود بر علیه رژیم شاه خائن آغازکرد. موفق به تشکیل انجمن اسلامی در منطقه مردآباد شد. وی همچنین مسئولیت واحد فرهنگی انجمن اسلامی را به عهده گرفت.

پس از بدو تاسیس سپاه پاسداران به عضویت رسمی در آمده و فعالیت از آن پس در این نهاد انقلابی شروع کرد و پس از گذراندن آموزش‌های لازم در سپاه پاسداران به عضویت رسمی درامده و فعالیت خود را از ان پس در این نهاد انقلابی شروع کرد و پس از گذراندن آموزش‎های لازم در سپاه جهت خنثی کردن توطئه‎های ضدِ انقلاب داخلی در منطقه کردستان برای فاتح بازی دراز مدت سه ماه در آن منطقه مشغول مبارزه با ضدِ انقلاب داخلی بود و پس از پایان ماموریت دوباره به سپاه کرج بازگشت. سپس راهی جبهه های جنگ تحمیلی شد.

وقتی برای سومین‎بار برای مبارزه با حزب بعث به جبهه غرب سر پل ذهاب اعزام شد، در آزاد‎سازی «بازی‎دراز» شرکت کرده و از ناحیه پا زخمی شد. او مدتی در بیمارستان بستری شد و پس از کمی بهبودی با پای زخمی دوباره به فعالیت خود ادامه داد.

سال ۱۳۶۰، از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرج به‎عنوان مسئول بسیج ناحیه ۹ مردآباد انتخاب و فعالیت خود را آغاز کرد که حدود سه ماه در جایگاه مسئول ناحیه فعالیت چشمگیری داشت و شبانه‎روزی به فعالیت خود ادامه می‎داد و در مدتی که مسئولیت بسیج را در منطقه مرد‎آباد داشت هماهنگ با انجمن اسلامی منطقه مربوطه خدمات شایانی را از خود ارائه داد.

مجددا” برای چهارمین بار به جبهه جنوب کشور اعزام و در عملیات از ناحیه هر دو پایش زخمی شد به‌طوری که راه رفتن برایش سخت بود که به پشت جبهه انتقال و در بیمارستان بستری شد پس از کمی بهبودی در قسمت روابط عمومی سپاه شهریار انتخاب و در منطقه فوق مشغول خدمت شد که مدت خدمت وی در آن منطقه شش ماه به طور شبانه‎روزی بود که خدمت ارزشمندی در آن منطقه از خود به جای گذاشته‎است.

پس دوباره برای پنجمین‎بار به جبهه نور علیه ظلمت اعزام شد و با هم‎رزمان خود همچون شهید مهدی شرع‎پسند سردار سپاه اسلام فرمانده تیپ سلمان فارسی کرج و فرمانده عملیات والفجر ۵ و شهید حسینعلی یاری‎نسب فرمانده گردان حنظله در عملیات والفجر مقدماتی در واحد روابط عمومی فعالیت خود را شروع کرد.

بعد از اتمام عملیات والفجر مقدماتی برای مرخصی به منزل خود بازگشته و ازدواج کرد. بعد از ۱۵ روز دوباره برای مبارزه با کفر جهانی عازم جبهه حق علیه باطل شد و هنگام عازم خود وصیت کرد که چنانچه پسرش به‌دنیا امد؛ نام او را «محمدحسن» گذاشته و سپس جهت تحصیل در حوزه علمیه قم کسب دانش نماید.

او در سلسله عملیات والفجر یک، دو، سه شرکت فعال داشت و در این سلسله عملیات حماسه‎ای بزرگ آفرید. در عملیات والفجر چهار روابط عمومی گردان سلمان در منطقه پنجوین عراق شرکت و در این عملیات در ششم شهریور ماه۱۳۶۲، به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت پس از یک‎هفته جسم مطهر او را به پشت جبهه منتقل کردند و در کنار برادر شهیدش حسین نیاسری در گلزار شهیدان بهشت زهرا در قطعه ۲۸ به خاک سپردند.

وصیتنامه

فرازی از وصیتنامه شهید حسن نیاسری

«مادر عزیزم؛ تمام زحمت‎هایی را که برایم تحمل کردی در جلوی چشمانم است. چندین ساعت دنبال کار مدرسه ما بودی. چه شب‎ها که نخوابیدی و هر وقت چیزی اراده کردیم سریع آماده می‎کردی. در دنیا مادر نمونه بودی.»

«پدر و مادر عزیزم، از شما می‌خواهم برای من گریه نکنید. اگر هم می‌خواهید گریه کنید به یاد امام حسین(ع) و مظلومیت او گریه کنید. خواهر عزیزم، در جامعه زینب‌گونه باشید. صدای این شهدا را نگذارید خاموش شود و سعی کنید فرزندانتان را از حالا با مسائل اسلامی آشنا کنید و مکتبی تربیت کنید که ادامه انقلاب و تثبیت آن ان‌شاءالله بوسیله همین بچه‌ها صورت می‌گیرد. به امام عزیز وفادار باشید. او را تنها نگذارید. پشتیبان دولت جمهوری اسلامی و خدمتگزاران به اسلام باشید.

از شما برادران سپاهی و بسیجی می‌خواهم اختلاف سلیقه‌ها را کنار بگذارید و مواظب باشید فکرتان به مسائل جزئی گرم نشود که از انقلاب و امام امت دور شوید. کار مردم را به نحو احسن انجام دهید».

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا