شهید محمد عبادیان

شناسه

نام: محمد
نام خانوادگی: عبادیان
نام پدر:
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۲۹/۱/۳۰
محل تولد: بهشهر
سن: ۳۶ سال
تحصیلات: سوم راهنمایی
وضعیت تاهل: متاهل- دارای ۳ فرزند
مسئولیت: فرمانده لجستیک و پشتیبانی ل۲۷
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۲۴
محل شهادت: شلمچه
نحوۀ شهادت: کربلای ۵
مزار: مشهد، بهشت ثامن الائمه، حرم مطهر امام رضا(ع)
سایر اطلاعات: برادر شهید علیرضا عبادیان

زندگینامه

شهید محمد عبادیان متولد فروردین ۱۳۲۹ در بهشهر بود. تا ۱۷ سالگی در بهشهر زندگی کرد. تا سوم راهنمایی درس خواند و بعد از آن به تهران رفت. بعد از آن در جاهای مختلف شاگردی کرد تا این که در «کفش ملی» استخدام شد و به مرور زمان مدیریت فروشگاه های این شرکت را برعهده گرفت. «بچه مذهبی» بود و پای منبر مرحوم «کافی» می نشست. مادرش در بهشهر قرآن درس می داد به همین خاطر ایشان در محیطی مذهبی و معنوی رشد کرده بود.

سال ۱۳۵۴ ازدواج کرد. سال ۱۳۵۶ پسر اول او به دنیا آمد. پسرش ۵ ماهه بود که محمد همراه مادرش برای اولین بار به حج تمتع مشرف شد. روزهای اول انقلاب پسر دوم به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳ هم یک فرزند دختر به خانواده او اضافه شد.

بعد از پیروزی انقلاب، به عنوان نگهبان مسوولان انتخاب شد.

سال ۱۳۶۰ در پادگان امام حسین (ع) آموزش نظامی دید. همان زمان نامه استعفایش از «کفش ملی» نوشت و راهی جبهه شد. خانواده اش را هم به دزفول برد.

در عملیات «بدر» مجروح شد. ایشان بارها و بارها در جنگ جراحت دید. برادرش علیرضا عبادیان در عملیات «کربلای ۴» به شهادت رسید. خودش هم از ناحیه پا به شدت مجروح شد. در عملیات «کربلای ۵»، عصا به دست به منطقه رفت.

کمتر از یکسال از شهادت برادرش گذشته بود که او نیز همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) به شهادت رسید.

وصیتنامه

اولین وصیت من به همسرم و پدر و مادرم و برادرانم و خواهرانم این است که اگر بعد از من بخواهید راه بنده را ادامه دهید و روح من از شما خشنود و راضی باشد، همیشه در خط اسلام و در خط ولایت فقیه که همان خطِ اسلام است حرکت بکنید و همیشه در این راه کوشا باشید تا ده هزار شهیدی که داده ایم راهشان را ادامه دهیم.

زندگی مفهومی نداره مگر با عقیده به اسلام و جهاد و مبارزه کردن در راه آن عقیده.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا