شهید حسن امیری فر

شناسه

نام: حسن
نام خانوادگی: امیری فر
نام پدر: جانعلی
نام مادر: مریم
تاریخ تولد: ۱۳۴۲/۴/۱۵
محل تولد: رفسنجان، لطف آباد
سن: ۲۲ سال
تحصیلات: دیپلم
وضعیت تاهل:
مسئولیت: معاون گردان حمزه ل۲۷
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۴/۱۱/۲۲
محل شهادت: فاو
نحوۀ شهادت: والفجر۸
مزار:

زندگینامه

شهید حسن امیری فر، پانزدهم تیرماه ۱۳۴۲ در لطف آباد رفسنجان به دنیا آمد. در دوران نوجوانی علاوه بر اینکه به پدر در امور کشاورزی کمک می کرد درس هم می خواند، در مراسمات مختلف چه در امور مدرسه و چه در امور مسجد و هئیت های مختلف فعال بود.

اهل مطالعه بود و به کتاب هایی در زمینه تفسیر قرآن مثل تفسیر نمونه و کتاب هایی از استاد شهید مطهری علاقه مندی نشان می داد. او شغل شریف معلمی را داشت آن هم معلم قرآن.

تحصیلات خود را تا دیپلم ادامه داد و به ورزش، بخصوص فوتبال علاقه مند بود. به سفرهای زیارتی جمکران، قم و شاه عبدالعظیم حسنی می رفت. در هر زمانی پولی داشت سعی می کرد هزینه جبهه های جنگ کند.

اگر چه به سربازی نرفته بود، ولی از شروع جنگ تحمیلی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت.

اولین حضور او در جبهه در سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس، (فتح خرمشهر) به عنوان بسیجی بود. در سال ۱۳۶۲ به عضویت رسمی سپاه درآمد و پس از پایان دوره آموزشی در پادگان امام حسین(ع) تهران، عازم جبهه های حق علیه باطل شد.

مدتها در جبهه بود تا اینکه در عملیات والفجر هشت به عنوان فرمانده گروهان و معاون گردان با ایثار و فداکاری به درجه رفیع شهادت نایل گردید.

وصیتنامه

فرازی از وصیتنامه شهید حسن امیری فر

برادر گرامی ام مواظب باش خدای نکرده لحظه ای از خط اصیل اسلام که همانا خط امام و ولایت فقیه است جدا نشوی و همیشه دعایت این باشد که خداوند لحظه ای تو را به حال خودت وانگذارد. اگر لحظه ای از خدا غافل شوی دیگر راه هدایت و خوشبختی و سعادت در دنیا و آخرت را نمی توان پیدا نمود.

اگر این پیکرها باید روزی در زیر خاک بپوسد چه بهتر که در راه خداوند تکه تکه شود.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا