شهید سید علی‌اصغر مولایی

شناسه

نام: سید علی اصغر
نام خانوادگی: مولایی
نام پدر:
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۲۵/۱۰/۲۶
محل تولد: کرمانشاه
سن: ۳۳ سال
تحصیلات:
وضعیت تاهل: متاهل
شغل: کارمند آتش نشانی
تاریخ شهادت: ۱۳۵۸/۷/۲۰
محل شهادت:
نحوۀ شهادت: در اثر انفجار کپسول گاز حین عملیات اطفا
مزار: آرامگاه شهدای آتش نشانی بهشت زهرا(س) تهران

زندگینامه

شهید سیدعلی‌اصغر مولایی در بیست و ششمین روز زمستان سال ۱۳۲۵ در شهر کرمانشاه در یک خانواده مؤمن دیده به جهان گشود. گذشت و فداکاری از ویژگی هایی بود که از دوران کودکی در چهره او نمایان بود. قلب رئوف و مهربان و روحیه‌ی نوع دوستی او سبب شده بود تا در رفع مشکلات دیگران تلاشی وافر داشته باشد. او در کمک و امداد به هم نوعان خود همواره پیش قدم بود. منش و رفتار پسندیده او سبب جلب اعتماد دوستان گردیده و در انجام اموری از سوی دوستان مورد مشورت قرار می گرفت.

روحیه ایثار و فداکاری و خدمت  به مردم سبب شد تا در تاریخ ۱۳۴۹/۹/۲۳ در کسوت فرشتگان نجات به خیل ایثارگران آتش نشانی بپیوندد. او به سلامت جسم و روان اهمیّت ویژه ای قائل بود و به همین منظور دستی در بسیاری از رشته های ورزشی داشت.

باتوجه به عشق و علاقه وافرش به مولای متقیان حضرت علی(ع) باکمک دیگر همکاران و به سرپرستی مرحوم نامجو زورخانه ایستگاه۸ را تأسیس کرد. او از پیشگامان عرصه ورزش باستانی در سازمان بود. در سایه خصایص رفتاری و منش پهلوانی و ارق مذهبی با حضور در صفوف مبارزان ستم شاهی پیوسته در پیشبرد انقلاب اسلامی حضوری موثر داشت.

به امام خمینی علاقه ای ویژه داشت به طوری که علی رغم وجود مشکلات به همراه فرزندش در قم به خدمت امام رسیده تا از الطاف پرمهر و محبت ایشان و دست نوازش آن معظم بر رخسار فرزندش بهره مند شود.

او دربین همکارانش به عنوان یک آتش نشان بسیار شجاع شهره بود چرا که در اکثر عملیات های خطرناک با رشادت تمام خدمت می نمود.

هرگونه خطری را به جان می خرید تا جان انسانی را از خطر برهاند. سرانجام در راه خدمت به مردم در هنگام اطفاء حریق یک منزل مسکونی در خیابان خاوران در تاریخ ۱۳۵۸/۷/۲۰ در حال خارج نمودن کپسول گاز از میان شعله های آتش به شدت مجروح و پس از چند روز در بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا