شهید غلامرضا فخری

شناسه

نام: غلامرضا
نام خانوادگی: فخری
نام پدر: نعمت الله
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۴۹/۱۱/۱
محل تولد: بوشهر، دشتستان، برازجان
سن: ۵۰ سال
تحصیلات: پزشک متخصص بیهوشی
وضعیت تاهل: متاهل (دارای ۱فرزند)
شغل: متخصص بیهوشی
تاریخ شهادت:۱۳۹۹/۱/۲۹
محل شهادت:
نحوه شهادت: شهید مدافع سلامت ، کرونا
مزار: بوشهر – برازجان – گلزار شهدای بهشت سجاد(ع)
سایر اطلاعات: برادر شهید محمدجواد فخری


زندگینامه

شهید دکتر غلامرضا فخری، در اولین روز از دومین ماه زمستان سال ۱۳۳۳ در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر دیده به جهان گشود.

وی متخصص بیهوشی بود و بسیار دلسوزانه با بیمارانش برخورد می‌کرد. شماره تلفنش را به بیماران می‌داد و حتی نیمه شب هم پاسخگوی تماس آنان بود.

وی حدود ۸-۹ سال در بیمارستان امیرالمومنین دانشگاه آزاد خدمت ‌کرد. اوایل اسفند از بیمارستان نور افشار که جزء بیمارستان‌های خیریه است با او تماس گرفتند و گفتند که نیاز به نیروی اتاق عمل و آی سی یو دارند. دکتر قبول کرد و به این بیمارستان رفت؛ آنجا در حال لوله‌گذاری برای بیمارش بود که شک ‌کرد خودش هم مبتلا شده است. بعد از پنج روز نشانه‌ها آشکار ‌شد.

دکتر همچنان در بیمارستان خدمت می‌کرد، تا اینکه روز آخر دچار نفس تنگی شد و از بیمارستان نور افشار او را به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل کردند. او پنج روز در بخش آی سی یو بستری بود. بعد از پنج روز سطح اکسیژن خونش بسیار پایین آمد و دستگاه تنفس مصنوعی را به او وصل کردند تا اینکه سرانجام در روز ۲۹ فرورین جانش را در راه دفاع از سلامت از دست داد و نامش به عنوان اولین شهید مدافع سلامت استان بوشهر ثبت شد.

برادر ایشان محمدجواد فخری نیز در سال های دفاع مقدس جانش را تقدیم کشور کرده و به شهادت رسیده بود.


تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا