شهید محمدکاظم کلهر

شناسه

نام: محمدکاظم
نام خانوادگی: کلهر
نام پدر: موسی
نام مادر: حلیمه
تاریخ تولد: ۱۳۴۲/۱/۹
محل تولد: شهرری
سن: ۱۹ سال
تحصیلات:
وضعیت تاهل:
مسئولیت: فرمانده گردان
تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۷/۱۵
محل شهادت: سومار
عملیات: بیت المقدس
مزار: تهران، بهشت زهرا، قطعه۲۶، ردیف۹۱، شماره۸

زندگینامه

شهید محمدکاظم کلهر نهم فروردین ۱۳۴۲، در شهرری چشم به جهان گشود. وی تا چهارم ابتدایی درس خواند و به حرفۀ تراشکاری روی آورد.

قبل از انقلاب، همراه با سایر دوستانش در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد و مخفیانه به تکثیر و نشر اعلامیه‌های امام می‌پرداخت، علاقه‌ اش به امام به حدی بود که از شوق دیدارش شب و روز نمی‌شناخت و ماه‌ها قبل از آمدن امام، خود را برای ورود ایشان مهیا کرد و به عضویت کمیته‌ استقبال از امام درآمد.

پس از پیروزی انقلاب، در کمیته انقلاب مشغول خدمت شد و در همان روزهای اول غائله کردستان، به اتفاق دوستانش به آنجا رفت و با منافقین و کومله‌ها به مبارزه پرداخت.

وی از بنیان‌گذاران گروه چریکی شهید اندرزگو بود.

با شروع جنگ به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. در چندین عملیات از جمله مطلع الفجر، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، حصر آبادان، رمضان و مسلم‌بن‌عقیل شرکت کرد و بارها مجروح شد. سرانجام پانزدهم مهر ۱۳۶۱، در سن ١٩ سـالگی و در عملیات سال بیت المقدس با سمت فرمانده گردان در سومار بر اثر اصابت ترکش به سینه و دست شهید شد.

وصیتنامه

خداوندا، ما را در زمره‌ی شهدا قرار ده و توفیق شهادت در راهت را نصیبمان فرما

پدر و مادر عزیزم، درود بر شما که بر احساس‌تان پیروز شدید و همچون حسین فرزندان‌تان را روانه میدان جهاد فی سبیل‌الله کردید ان‌شاءالله بتوانیم با دعای خیرتان، راه معصومین، راه اولیاءالله را، که همان شهادت در راه خداست، طی کنیم.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا