شهید داود جوانمرد

شناسه

نام: داود
نام خانوادگی: جوانمرد
نام پدر: احمد
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۴۹/۶/۲۵
محل تولد: تهران 
سن: ۴۵ سال
تحصیلات:
وضعیت تاهل:
مسئولیت:
تاریخ شهادت: ۱۳۹۴/۹/۳۰
محل شهادت: سوریه- حلب
نحوۀ شهادت: دفاع از حرم
مزار: بهشت زهرا(س) – قـطعـه :۴۰ ردیـف :۴۰ شـماره :۷

زندگینامه

شهید داود جوانمرد شهریور سال ۱۳۴۹ در تهران به جهان گشود و از دوران کودکی با تربیت و هدایت والدین که اولین الگوی او بودند شیفته اهل‌بیت(علهیم السلام) شد و در هیئت‌های محلی و مساجد محله قد کشید و بزرگ شد.

او در نوجوانی علاوه بر تکلیف اصلی خود که درس خواندن و آموختن علم بود، شرکت در فعالیت هایی از جمله جلسات قرآن، نماز جماعت مساجد، جلسات روضه و مذهبی، نمازجمعه، راهپیمایی و نهایتاً فعالیت های ورزشی را امری مهم می دانست. ازجمله فعالیت حرفه ای او، شاگردی در کلاس صوت و لحن استاد بین المللی قرآن کریم استادخواجوی بود و در زمینه ورزش رشته فوتبال را به جدیت دنبال می کرد و موفق نیز بود اما فعالیت های انقلابی او باعث می شد کمتر به فعالیت های شخصی خود برسد.

داود در سال های اولیه نوجوانی که مصادف با سال های اول جنگ بود بسیار مصمم بود که در فعالیتهای بسیج مشارکت نماید و بخشی از زمان استراحت شب خود را صرف بسیج و امنیت محله می کرد.

در هیئت ۱۴ معصوم(ص) محل مداحی می‌کرد و آخر هفته‌ها هم به بهشت زهرا(س) می‌رفت و سر مزار دوستان شهیدش زیارت عاشورا می‌خواند.

در سال دوم دبیرستان با بزرگ کردن سن خود در شناسنامه عازم جبهه شد و بارها مجروح گردید و در عملیات های بسیاری شرکت داشت.

در سال های بعد جنگ در نیروی هوایی سپاه خدمت می کرد تا این که شنید منطقه غرب کشور ناامن است و منافقین و گروهکها در فصل بهار و تابستان که ارتفاعات از برف ها خالی می شود تحرک هایی دارند. خود را در آن سال های اول دهه ی ۷۰ به منطقه کردستان رساند و گروهان و گردان تحویل می گرفت و از مرزهای میهن در آن خطه پاسداری میکرد.

بعد از آن ازدواج کرد و در صدا و سیما مشغول به کار شد.

هنگامۀ دفاع از حرم آل الله، همسر و دو دختر خود (زینب و صبورا) را به حضرت زینب (سلام الله علیها) و مادر و پدر دردکشیده از سختی های زمانه را به حضرت زهراء (سلام الله علیها) سپرد و بدون خبر و بی سر و صدا در ایام اربعین سال۹۴ عازم سوریه گردید و در ۲۵ روز مبارزه در سوریه، همه ی اطرافیان خود را شیفته ی اخلاق، تهذیب، عبادت، شجاعت، ایثار و اخلاص خود کرد. در آخرین روز پاییز ۹۴ برای برگرداندن پیکر ۴ شهید در منطقه حلب سوریه داوطلب شد و پس از برگرداندن ۳پیکر مطهر به چهارمین نفر که رسید، از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید و شد نخستین شهید مدافع حرم رسانه ملی.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا