شهید محمود بالاگر

شناسه

نام: محمود
نام خانوادگی: بالاگر
نام پدر: محمد کاظم
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۳۸/۸/۲۰
محل تولد: اراک
سن: ۲۲ سال
تحصیلات:
وضعیت تاهل:
مسئولیت: رئیس جمهور
تاریخ شهادت: ۱۳۶۰/۴/۷
محل شهادت: حزب جمهور
نحوۀ شهادت: ترور توسط ضد انقلاب
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۴، ردیف۱۴۵، شماره۸

زندگینامه

شهید محمود بالاگر سال ۱۳۳۸ در اراک به دنیا آمد. پس از مدت کوتاهی با خانواده عازم تهران شد. او علاقه وافری به انجام احکام دینی داشت که پایبندی او به احکام شرع در حدی بود که تا زمان شهادت هیچ نماز و روزه قضا نداشت. در سال های آخر دبیرستان مبارزات خود را علیه رژیم ستم شاهی شروع کرد و با پخش اعلامیه های امام با دیگران به بحث و گفتگو می پرداخت.

پس از پیروزی انقلاب بنا بر فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه پادگان ها باید از مسلمان ها پر شود با اینکه می توانست معاف شود ولی داوطلبانه به خدمت رفت و در جبهه های غرب کشور مشغول به نبرد با دشمنان بعثی گردید.

پس از پایان خدمت با تأسف از اینکه به آرزوی خود نرسید به دنبال شغلی بود که خدمت به اسلام در آن نهفته باشد و با این تصمیم مسئولیت واحد ضبط صوت در حزب جمهوری را پذیرفت. عشق به شهادت لحظه ای او را آرام نمی گذاشت و هر وقت شهدای جنگ را به تهران می آوردند به غسالخانه می رفت و برای شست و شوی آنها کمک می کرد سرانجام خود نیز به خیل شهیدان در روز هفتم تیر ۶۰ پیوست.

وصیتنامه

از خانواده ام می خواهم که برای من اشک نریخته بلکه راه دیگر شهیدان و من را برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به رهبری زعیم عالیقدر، امام خمینی و صادر نمودن انقلاب به دیگر کشورهای اسلامی ادامه دهند و حتی از تقدیم کردن جانشان فروگذار نباشند و این را بدانند که حق بر باطل پیروز است.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا