شهید فرید کرم پور حسنوند

شناسه

نام: فرید
نام خانوادگی: کرم پور حسنوند
نام پدر: برزو
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۸۰/۶/۲۵
محل تولد: خرم آباد
سن: ۲۱ سال
تحصیلات: دیپلم
وضعیت تاهل: مجرد
مسئولیت: استوار یکم نیروی انتظامی
تاریخ شهادت: ۱۴۰۱/۷/۵
محل شهادت:
نحوۀ شهادت: : تصادف عمدی اغتشاشگران
مزار: گلزار شهدای خرم‌آباد

زندگینامه

شهید فرید کرم‌پور حسنوند ۲۱ ساله متولد شهرستان چگنی و ساکن شهر پرند بود که در آشوب‌های خیابانی شهرستان رباط‌کریم بر اثر زیر گرفته شدن توسط یک خودروی سواری در ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ مجروح شد و در روز پنجم مهرماه و مصادف با شهادت امام رضا به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرید فرزند دوم خانواده و مجرد بود. او از کودکی پسری محجوب، درس‌خوان، نمازی و باخدا بود و در دوران تحصیل در دبیرستان و قبل از استخدام در فراجا به‌مدت چهار سال عضو بسیج بود. فرید علاقه بسیار زیادی به کار در نیروی انتظامی و اشتغال در یگان ویژه و دایره مواد مخدر داشت اما قسمتش کار در یگان ویژه شد و در این راه الگوی خود را سردار سلیمانی قرار داده بود و همیشه می‌گفت آرزو دارم همچون سردار برای کشورم مفید باشم.

فرید به‌دلیل تصادف از ناحیه پا دچار آسیب شده بود و در راه رفتن مشکل داشت، وقتی از زیارت کربلا برگشت، فرمانده‌اش آقای “حسین الله‌مدد” به او گفت که زمان بیشتری در مرخصی بماند تا وضعیت پایش بهتر شود اما وقتی فرید از اغتشاشات صورت‌گرفته در تهران مطلع شد و طاقت نیاورد در خانه بنشیند.

وقتی اغتشاشات در رباط‌کریم بالا می‌گیرد و اغتشاشگران چند تن از همرزمان فرید را زخمی می‌کنند او به‌همراه یکی از همکارانش با موتور آنها را به بیمارستان منتقل می‌کند که در حین بازگشت، اغتشاشگران خودروی خود را در مسیر موتور فرید می‌گذارند و موتور به‌شدت به ‌خودروی اغتشاشگران برخورد می‌کند.

و در حینی که او به زمین برخورد می‌کند خودروی اغتشاشگران او را زیر می‌گیرد. او حدود چهار روز پس از انجام عمل در بیمارستان رباط‌کریم بستری بود و سپس به فیض شهادت رسید.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا