شهید آرمان علی وردی

شناسه

نام: آرمان
نام خانوادگی: علی وردی
نام پدر: عزت الله
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۸۰/۴/۱۳
محل تولد: تهران
سن: ۲۱ سال
تحصیلات: طلبه
وضعیت تاهل: مجرد
مسئولیت:
تاریخ شهادت: ۱۴۰۱/۸/۶
محل شهادت: تهران
نحوۀ شهادت: : شکنجه اغتشاشگران
مزار: تهران، بهشت زهرا (قطعه ۵۰، ردیف ۱۱۷، شماره ۱۵)

زندگینامه

شهید آرمان علی وردی در سیزدهمین روز تابستان سال ۱۳۸۰ در تهران دیده به دنیا گشود. او در رشته مهندسی عمران در دانشگاه پذیرفته شد اما پس از یک سال تحصیل، به دلیل علاقه به درس‌های حوزه، از دانشگاه انصراف داد و وارد حوزه علمیه گردید. وی قبل از شهادت، تحصیلات حوزوی را در مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی در تهران در پایه سوم می‌گذراند و بسیجی یگان امام رضا (ع) سپاه محمد رسول‌الله تهران بود.

آرمان در اغتشاشات روز چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ در شهرک اکباتان، از سوی عده‌ای ربوده شد و بعد از بستن وی و ضرب و شتم شدید با ضربات متعدد چاقو، وی را کنار خیابان رها کردند که بعد از چند ساعت توسط بسیجیان پیدا شد. سپس وی به بیمارستان بقیه الله (عج) منتقل می‌شود؛ اما به دلیل شدت خون‌ریزی، روز جمعه ۶ آبان جان خود را ازدست‌داده و به فیض شهادت رسید.

این جوان ۲۱ ساله در مقابل سی نفر از معاندین که او را با سنگ و چوب احاطه کرده بودند ایستادگی نمود و حاضر به توهین به رهبر انقلاب نشد. پس از این حوادث رهبر انقلاب چندین بار از این شهید عزیز تجلیل کردند و او را نمونه‌ای درخشان از نسل جوان انقلابی کشور برشمردند.

کتاب

آرمان عزیز ۱

کتاب «آرمان عزیز» زندگی شهید عزیز آرمان علی وردی است که در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ در دفاع از کیان ولایت صحنه‌ای ماندگار خلق ساخت و به مقام شهادت رسید. این جوان ۲۱ ساله در مقابل سی نفر از معاندین که او را با سنگ و چوب احاطه کرده بودند ایستادگی نمود و حاضر به توهین به رهبر انقلاب نشد. پس از این حوادث رهبر انقلاب چندین بار از این شهید عزیز تجلیل کردند و او را نمونه‌ای درخشان از نسل جوان انقلابی کشور برشمردند.

در این اثر از مجموعه “قهرمان من” کودکان ایرانی می‌توانند با خواندن این داستان‌های کوتاه و روان با زندگی شهید علی وردی آشنا گردند و متوجه شوند چه انتخاب‌هایی او را به این شجاعت و بصیرت رساند. این داستان‌ها با تصاویر زیبایی همراه گشته تا مطالعه را برای کودکان دلنشین‌تر نماید.

آرمان عزیز ۲

کتاب آرمان عزیز، روایت هایی مستند از زندگی طلبه بسیجی، شهید آرمان علی وردی است که مجید محمدولی آن را به نگارش درآورده و در انتشارات ۲۷ بعثت منتشر شده است. این کتاب روایت‌هایی مستند از زندگی طلبه بسیجی شهید آرمان علی‌وردی را در ۲۵ روایت از کودکی تا شهادت آرمان عزیز پرداخته شده است.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا