کتاب «پهلوانان ماندگار»

موضوع

 آلبوم شهدای ورزشکار پایتخت

نویسنده

آزاده بوجاری صفت

سال انتشار

۱۴۰۲

درباره کتاب

در این کتاب آزاده بوجاری صفت به معرفی ۳۱۰ شهید ورزشکار پایتخت می‌پردازد که توسط انتشارات ۲۷ بعثت چاپ و روانه بازار نشر شده است. هدف این کتاب معرفی اسطوره‌های گمنام ورزشی به مردم و جوانان است.

برشی از کتاب «پهلوانان ماندگار»:

شهید علی اکبر یوسفی، در شهر تهران و در بین خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود وی تحصیلاتش را تا مقطع اول دبیرستان با موفقیت به پایان رساند وی درس و مدرسه را کنار گذاشت، صدای «هل من ناصر ینصرنی» امام زمانش را شنید و پیرو همین خط وارد بسیج مسجد شد و فعالیتهای خود را در مسائل انقلاب از سنگر اسلام یعنی مسجد آغاز نمود، سپس وارد سپاه و عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد، هیچ چیز نمی‌توانست سد راهش قرار گیرد و هنگامی که با مخالفت پدر و مادرش مواجه شد، به آنها گفت: پدر و مادر عزیزم اگر سعادت فرزند خویش را می‌خواهید بدانید که به راهی می‌روم که بس عظیم و سرانجامش فجر و ظفر است و من خود با شناخت کامل قدم می‌گذارم.

علی اکبر در جبهه معاون فرمانده گروهان بود. در عملیاتهای مختلفی شرکت نمود و آخرین بار یعنی در پاییز ۱۳۶۶، آموزش های آبی و خاکی و غواصی را بمدت ۳ ماه در استخر شهید شرودی به اتمام رسانید و به لشگر ۲۷ حضرت محمد رسول الله (ص) رفت و در گردان مالک اشتر مشغول خدمت شد، در همین موقع عملیات بیت‌المقدس۲ آغاز گردید و او نیز نتوانست از این فرصت صرفنظر کند و دید که وقت وفای به عهد رسیده و دیگر خداوند او را می‌طلبد بنابراین در عملیات شرکت نمود. سرانجام بهمن ماه ۱۳۶۶ در منطقه ماووت به آرزوی دیرینه‌اش رسید، رفت تا لبهای عطشناک از تقوایش را به زلال کوثر بسپارد و جام شهادت را نوشید. مزار او در قطعه ۴۰ در بهشت زهرا (س) تهران واقع است.

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا