شهید غلامحسین باقریان

شناسه

نام: غلامحسین
نام خانوادگی: باقریان
تاریخ تولد: ۱۳۱۷
سن: ۷۲سال
تاریخ اسارت: ۱۳۶۵
محل اسارت: شلمچه
تاریخ شهادت: ۱۳۸۹
محل شهادت: : تهران
نحوۀ شهادت: جانباز آزاده شهید

کتاب

نام کتاب: قلعه مرگ
درباره: سردار جانباز آزاده شهید غلامحسین باقریان
نویسنده: سعید اسدی فر

قلعه مرگ، بر اساس خاطرات آزاده جانباز غلامحسن باقریان نگاشته شده و توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و با همکاری مرکز امور ایثارگران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ۱۴۴ صفحه منتشر گردیده است.
این کتاب در ۱۱ فصل از جمله روایات مختلف از اردوگاه های عراق تشکیل شده است و در بخش پایانی عکس های این جانباز آزاده چاپ شده است.
عنوان کتاب برگرفته از نام قلعه ای در بعقوبه عراق و محل اسارت رزمندگان ایرانی است. کتاب “قلعه مرگ” بر اساس ساعت ها گفت وگو با سردار باقریان تدوین شده است. این اثر از زمان تولد تا فعالیت های انقلابی وی و حضور در ۸ سال دفاع مقدس و منطقه جنوب را دربرمی گیرد.
غلامحسین باقریان، عضو گروهی بوده که اعضای آن پس از کسب اطلاعات حاصل از عملیات های شناسایی، به تصرف منطقه مورد نظر اقدام می کردند. وی در سال ۱۳۶۵ و در پیچ مرگ شلمچه، به اسارات نیروهای عراقی درمی آید.

بخشی از کتاب:

نیروهای ما در اهواز داخل پادگانی که حالا پادگان “فرجوانی” شده، مستقر گردیدند. با سازماندهی نیروهای جدید گردان کربلا تبدیل به تیپ شد. با یک گردان از نیروهایی هم که قبل از ما در پادگان فرجوانی مستقر شده بودند تیپ جدیدی با نام تیپ قوامین تشکیل دادیم. یک تیپ ادوات هم از تهران به ما ملحق شد.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا