شهید مجید انتظاری

شناسه

نام: مجید
نام خانوادگی: انتظاری
نام پدر: علی
نام مادر: عذرا
تاریخ تولد: ۱۳۳۷/۱/۲۳
محل تولد: تهران
سن: ۲۵ سال
تحصیلات: لیسانس تاریخ
وضعیت تأهل: مجرد
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۱۲
محل شهادت: جزیره مجنون
نحوۀ شهادت: خیبر
تاریخ رجعت: ۱۳۷۵
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۷ ردیف۵۸ شماره۱۴

زندگینامه

شهید مجید انتظاری بیست و سوم فروردین ۱۳۳۷، در تهران چشم به جهان گشود. او تا پایان دوره کارشناسی در رشته تاریخ درس خواند و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. وی در اسفندماه ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید. پیکرش ۱۳ سال در منطقه ماند تا تفحص و خاکسپاری شد.

وصیتنامه

اکنون که مشغول نوشتن این اوراق می باشم، اولین روز عملیات والفجر ۹ است و ما هنوز در دو کوهه هستیم. احساس می کنم هر چه زودتر ما را هم به خط می برند و سعادت جهاد فی سبیل الله را شاید گوشه ای از آن را ببریم چرا که اکنون پی برده ام زندگی مادیات ظاهری نیست بلکه ورای آن است و چیزی که به زندگی معنی و مفهوم می دهد روحانیت و معنویت خدایی است.

بار پروردگارا! تو را شکر می گویم که مرا در خانواده ای مذهبی و در دامن پاک مادری مسلمان و پدری مومن قرار دادی تا مرا به سوی تو هدایت کنند.

بار پروردگارا! نیرویی که مرا به جبهه می کشاند خود می دانم که تو خواستی و تو لطفت شامل من گردید.

بار پروردگارا! در مدت زندگیم نافرمانی و ریا کردم که نمی دانم با چه رویی از تو آمرزش بطلبم ولی چه کنم خودت گفتی «ادعونی استجب لکم» و من نیز تا حالا آمده ام و امیدم به فضل و رحمت توست. امروز من با یاد تو با اتکال به تو و با این فکر که تو راضی هستی به سوی حسنی (ع) آمده ام تا اگر راضی شوی و رضایت تو در آن باشد بتوانم این جان که تو به من داده ای برای اسلام و یاری اولاد حسین (ع) از من پس بگیری و بهشت را که وعده داده ای به من ارزانی داری.

بار خدایا! رضایت تو هر چه هست برایم مقدور فرما و من عبد ذلیل و بیچاره هر چه دارم از توست و راضیم به رضایت تو ای خدا.

اما ای مادر عزیز و ای خانواده گرامی!

اگر در این چند سال عمرم به تو ای مادر بدی کردم، نافرمانیت را کردم و تو حق مادری را برایم تمام کردی ولی من فرزند خوبی برای تو نبودم از من درگذر و مرا حلال کن و از من راضی باش که رضایت خدا رضایت والدین است.

ای خواهران و برادرانم مرا حلال کنید و فرزندان خود را تربیت کنید تا برای اسلام فداکاری کنند و همه چیز خود را برای اسلام بدهید و خدای ناکرده مهر و محبت باعث نشود که فرزندان خود را از سعادت محروم کنید که رستگاری در فنا شدن است در راه الله. در نمازهایتان برای پیروزی اسلام و فرج امام زمان (عج) دعا کنید. نمی دانید جبهه چه حال و هوایی دارد به قول یکی از شهدا «جبهه بوی بهشت می دهد» در جبهه چیزی که حاکم است معنویت و خلوص است و ایثار و چهره هایی انسانی می بینید. اگر در شب عاشورا نبوده و ندیده اید در این جا می بینید و هیچ گاه فراموش نکنید که این امام عزیز بود که ما را با اتکال به خداوند از دوران سیاهی به نور آورد و راه سعادت و رستگاری را نشان داد.

برادران بسیجی همان طور که تا به حال بسیج را حفظ کرده اید سعی کنید از هم نپاشید و با خلوص و ایثار و توکل بر خدا بسیج را حفظ کنید در مراسم دعای کمیل و … که برگزار می شود شرکت کنید و با شرکت خود نام شهدا را زنده کنید و هم وحدت خویش را بیشتر حفظ کنید.

برادران عزیز خویش را به سختی عادت دهید و از رفاه و خوشی زندگی کردن بپرهیزید. هر که در راه خدا سختی و مصیبت کشید به سعادت می رسد. به قول مولوی که می گوید:

پس بدان این اصل را از اصل جو هر که را درد است او برده است بو

هر که پر دردتر رخ زردتر هر که را رخ زردتر آگاهتر

و خداوند متعال در قرآن می فرماید: «ما انسان را در سختی آفریدیم» پس هر دردی بر شما وارد می شود آن را از الطاف خداوند بدانید که از قول معصوم (ع) است که «هر سختی و مشکلی برای مومن سعادت است» برادران از همگی شما می خواهم که مرا حلال کنید و از خدا برایم طلب مغفرت نمایید.

حقیر مجید انتظاری

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا