شهید غلامرضا آبفروش

شناسه

نام: سید غلامرضا
نام خانوادگی: آبفروش
نام پدر: سید حسین
نام مادر: صدیقه
تاریخ تولد: ۱۳۴۳
محل تولد: تهران
سن: ۱۸
تحصیلات: سوم متوسطه – رشته مدیریت بازرگانی
وضعیت تأهل: مجرد
مسئولیت:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۱
نحوۀ شهادت: گیلانغرب
محل شهادت: بیت المقدس
مزار: جاویدالاثر

زندگینامه

شهید سید غلامرضا آب فروش یکم فروردین ۱۳۴۳، در تهران چشم به جهان گشود. او تا سوم متوسطه در رشته مدیریت بازرگانی درس خواند. وی که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافته بود، بیست و پنجم خرداد ۱۳۶۱، با سمت خمپاره انداز در گیلانغرب بر اثر اصابت گلوله شهید شد و اثری از پیکرش به دست نیامد.

وصیتنامه

فرازی از وصیتنامه شهید سید غلامرضا آبفروش

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا جاء نصر الله و الفتح، و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا، فسبح بحمد ربک و استغفره انه کان توابا

به نام خداوند بخشاینده مهربان

از خدای خود می‌شود گفت که وقت آن رسیده که چون ایران که یک عمر در خواب غفلت بوده و در گمراهی به سر می‌برده و اجانب او را در استثمار و استعمار نگاه داشته بودند و نمی‌توانستند با خدای خود آن‌چنان که گفته است راز و نیاز کنند و امام(ره) و رهبر انقلاب، این مرد بزرگ آمد و به ایران که سال‌ها در استعمار بود، زندگی کردن خداپسند آموخت. با یاری خداوند متعال چون او آمد استعمارگران دیگر دیدند منافعشان درخطر است، با ایران و ایرانی دشمن شدند. البته مردم عراق نیستند که با ایران می‌جنگند؛ بلکه این حکومت‌های شرق و غرب هستند که با  ایران می‌جنگند.

پدر و مادر عزیز! من که دیدم که اسلام و مسلمین درخطر است به جبهه جنگ عازم شدم و به خدای خود گفتم  شاید که شما از دوری من ناراحت باشید؛ ولی این را برای شما بگویم که زندگی برای خدا و اسلام کردن بهترین زندگی‌هاست. ببخشید مرا که نتوانستم برای شما کاری بکنم، خیلی شرمنده‌ام. ان‌شاءالله که مرا می‌بخشید و برایم طلب مغفرت می‌کنید. از شما می‌خواهم که اگر من کشته شدم هیچ‌گونه ناراحتی نشان ندهید و جز شادی، خوشرویی، مهربانی، صبر و شکیبایی از خود چیز دیگری نشان ندهید. از امام امت دوری نکنید و امام(ره) و این مردم را دعا کنید.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا