کتاب «لبخند پاریز»

موضوع

زندگی نامه شهید مدافع حرم محمدعلی الله دادی

نویسنده

رخساره ثابتی

سال انتشار

۱۴۰۲

درباره کتاب

نام کتاب: لبخند پاریز
زندگی‌نامه شهید مدافع حرم محمدعلی الله‌دادی
معرفی کتاب: دومین کتاب از مجموعه مدافعان حرم به زندگی سردار شهید «محمدعلی الله‌دادی» فرمانده تیپ رمضان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) به قلم رخساره ثابتی می‌پردازد.
محمدعلی پاریزی سرداری است که زندگی را از روستای پاریز کرمان آغاز نمود و با شروع جنگ درس و مدرسه را برای دفاع از وطن رها نمود و به عنوان نیروی ادوات و مهمات لشکر ثارالله کرمان شروع به کارکرد. پس از جنگ و گذراندن دوره‌های عملیاتی نظامی بسیار سخت به سمت فرمانده ارشد یزد گمارده شد. در اواخر دهه هشتاد شمسی به پیشنهاد همرزم سابق خود حاج قاسم سلیمانی برای کمک به جبهه مقاومت به لبنان اعزام شد. همچنین با شروع جنگ سوریه ایشان به هدایت و مشاوره یگان‌های نظامی این کشور نیز پرداخت. سرانجام سال‌ها مجاهدت این سردار در کشور لبنان به پایان رسید و به فیض شهادت رسید.
برشی از کتاب «لبخند پاریز»:
همسایه‌ها گریه می‌کردند. یکی گفت جهاد شهید شده‌است. معصومه دلشوره گرفت. هر اتفاقی می‌افتاد اخبار اعلام می‌کرد. وقتی رفت توی خانه تلویزیون را روشن کرد. زیرنویس کردند «اسرائیلی‌ها در مرز قنیطره ماشین‌های حزب‌الله را زدند». معصومه همانجا نشست روی زمین. دلیلی نداشت ولی حس می‌کرد محمدعلی هم با آنها بوده‌است. وضو گرفت و نماز مغرب و عشا خواند». روایت داستانی و لحن صمیمی این مجموعه به مخاطب را با متنی جذاب و خواندنی روبه‌رو می‌کند. آثار این مجموعه مبتنی بر واقعیت‌های زندگی این شهیدان است و از این منظر، مخاطبان با زندگی‌نامه‌هایی به دور از بزرگ‌نمایی، شعارزدگی و خیال‌پردازی روبه‌رو می‌شوند.

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا