شهید یحیی سعیدی

شناسه

نام: یحیی
نام خانوادگی: سعیدی
نام پدر: غلامرضا
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۳۳/۲/۱
محل تولد: شهر اراک، روستای عمروآباد
سن: ۳۱ سال
تحصیلات: کارشناسی
وضعیت تاهل: متاهل (دارای ۲ فرزند)
مسئولیت:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۴/۱۲/۱۰
محل شهادت: تهران
نحوۀ شهادت: ترور
مزار: اراک، روستای عمروآباد
سایر اطلاعات: برادر شهید حسن سعیدی

زندگینامه

شهید یحیی سعیدی در اولین روز فروردین‌ماه ۱۳۳۱ در روستای عمروآباد از توابع شهر اراک متولد شد.

دوران کودکی را در روستا تحصیل کرد و با تردد به شهر اراک موفق شد در رشته علوم تجربی دیپلم بگیرد. پس از مدتی برای فراگیری حرفه‌ای مناسب راهی تهران شد و در یک کارگاه دندان‌سازی شروع به کار کرد.

در سال ۱۳۵۶ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شد.

با شکل‌گیری انقلاب اسلامی به صف مبارزان انقلابی پیوست و در روزهای انقلاب با هرچه در توان داشت به یاری مردم می‌پرداخت.

با شروع جنگ تحمیلی چند نوبت به جبهه رفت و در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مناطق جنگی هم شرکت فعال داشت.

در ایام فراغت جهت سرکشی به روستای زادگاهش می‌آمد و در تمام سال‌هایی که در تهران سکونت داشت دیدار با خانواده را از یاد نمی‌برد.

از زمان شروع جنگ تحمیلی بارها به طور داوطلبانه به جبهه‎های حق علیه باطل رفت.

سرانجام هنگامی‌ که با برادرش حسن، در محل کار در حال خدمت‌رسانی به مردم بود، مورد سوء قصد منافقین واقع شد و بر اثر اصابت گلوله به سرش به شهادت رسید. پیکر دو برادر شهید در زادگاهشان به خاک سپرده شد.

وصیتنامه

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‌اند مرده مپندار بلکه زنده‌اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند.

 با درود بر رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی و با درود و سلام به ارواح مطهر و طیبه شهدای عزیز و گران‎قدر اسلام از صدر اسلام تاکنون و از کربلای حسین بن علی(علیهماالسلام) تا کربلاهای ایران اسلامی و درود بر تمامی خانواده‌های شهدا، مفقودین اسرا و جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی کفر علیه اسلام و با آرزوی سلامتی و پیروز هر چه سریع‌تر رزمندگان اسلام بر قوای کفار بعثی.

برادران و خواهران! من راه خودم را خیلی خوب انتخاب کردم و به این راه که اسلام فقاهت است، افتخار
می‎ورزم و به پدر، برادرانم، خواهرانم، دوستان و آشنایانم این راه را که راه حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع) و یازده فرزند بزرگوارش می‎باشد، پیشنهاد کرده، این را خوب می‎دانم که در همین خط می‎باشند؛ یعنی خط اسلام فقاهت، خط امام خمینی.

سفارش دیگرم این است که از امام خمینی دست نکشند. به حرف‌های تو ‎خالی این و آن گوش ندهند و مثل کوه استوار ایستاده و از اسلام و قرآن تا آخرین قطره خون خود دفاع نمایند که جز این راه، راه دیگری نداریم.

سفارش دیگرم این است که مواظب منافقین کوردل باشید. مخصوصاً منافقینی که در عمروآباد می‎باشند که مثل مار خوش‌خط و خال می‎باشند که هر وقت فرصتی پیدا کنند، ضربه خود را خواهند زد. و باز هم سفارش می‎کنم که دست از امام و روحانیت اصیل بر ندارید. آن روحانیتی که در خط امام است؛ البته هر عمامه به سری را روحانی نگویند که به گفته امام هر عمامه به سری روحانی نیست و در نظر من از یک ساواکی هم بدتر است و همین روحانی‎نماها را دیدم که چه ضربه‌هایی به اسلام وارد کردند.

سفارش دیگرم این است که به جبهه‎های جنگ بروید. آن‌هایی که می‎توانند و آن‎هایی که نمی‌توانند از کمک‌های مالی خود دریغ نکنند و از رزمندگان اسلام با جان و مال خود حمایت کنند. ما برای اینکه دشمن ناجوانمرد و زبون را که خطری بس بزرگ است، برای اسلام و قرآن، از صحنه روزگار دورش کنیم؛ یک راه بیشتر نداریم و آن اینکه هر چه بیشتر بسیج شده و فنون نظامی را فراگرفته، به جبهه‏ها برویم و بجنگیم؛ این راه مردان خداست. راه رسول‌الله، راه علی، راه حسن، راه حسین و یاران حسین(ع) است که در کربلا شربت شهادت نوشیدند و به ندای امامشان لبیک گفتند.

 مطلب دیگر به تمام برادرانی که مرا کم و بیش می‌شناسند، می‏گویم که نکند خدای ناکرده فریب و گول تجملات این دنیای فانی و زرق و برق این جهان را بخورید و از یاد خدا دورتان کند و همیشه به یاد خدا باشید؛ زیرا ما هر چه داریم از وجود اوست و نماز را به پا دارید و نماز شب را فراموش نکنید.

از کلیه برادران که مرا می‌شناسند، خواهشمندم اگر بدی و خوبی از بنده دیده‌اند، به بزرگواری خودشان مرا ببخشند و حلال نمایند…..

والسلام علیکم و رحمه‌ الله و برکاته.

یحیی سعیدی.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا