شهید هادی امینی

شناسه

نام: هادی
نام خانوادگی: امینی
نام پدر: حسین
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۳۲/۱/۲
محل تولد: کرج
سن: ۲۸ سال
تحصیلات: مهندسی مکانیک، تخصص تاسیسات
وضعیت تاهل: متاهل
مسئولیت: عضو کمیته حفاظت از امام در روز ۲۲ بهمن، حضور در بنیاد مستضعفان، حضور در استانداری تهران و کمک به مجروحان
تاریخ شهادت: ۱۳۶۰/۴/۷
محل شهادت: حزب جمهوری اسلامی
نحوۀ شهادت: ترور توسط ضد انقلاب
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۴

زندگینامه

شهید هادی امینی دوم فروردین ۱۳۳۲، در کرج چشم به جهان گشود.

هادی بعد از تحصیلات متوسطه و اخذ دیپلم و فوق دیپلم در کنکور مهندسی تکنیکوم تهران در رشته مکانیک ادامه تحصیل داد و در رشته تاسیسات تخصص گرفت.

ازدواج کرد. هفتم تیر ۱۳۶۰، در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی تهران بر اثر بمب گذاری توسط گروههای ضدانقلاب شهید شد. مزار او در بهشت زهرای تهران واقع است.

همیشه آماده شهادت بود و در سال ۵۷ صبح روز تاسوعا پس از نوشتن وصیتنامه بدنبال خبرنگاران خارجی رفت تا نتوانند خبرهای دروغ را رایج کنند.

بعد از پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ با تشکیل بنیاد مستضعفان ، نقش مؤثری در حفظ اموال بیت‌المال ایفا کرد. وی ‌ابتدا هیچ حقوق و مزایایی دریافت نمی‌کرد، اما پس از گذشت چند ماه، بنیاد حقوق ۲ یا ۳ تومانی برای وی مقرر کرد. سپس پیشنهاد مدیر عاملی شرکت یکران (ایران ناسیونال) را دریافت کرد اما از پذیرش آن امتناع ورزید. به دفتر حزب جمهوری رفته و ثبت نام کرد. در حزب جمهوری کار می کرد و حقوق مختصر خویش را به حساب ۱۰۰ واریز می نمود. یک بار تصمیم گرفت به جبهه برود اما موفق نشد

گفته ها و سخنرانیهای امام را به دقت گوش می داد و تجزیه تحلیل می کرد. به دکتر بهشتی عشق می ورزید و سرانجام همراه او در حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه ۶۰ به شهادت رسید.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا