شهید مهدی کهرام

شناسه

نام: مهدی
نام خانوادگی: کهرام
نام پدر: محمدعلی
نام مادر: ایران
تاریخ تولد: ۱۳۴۶/۱/۱
محل تولد: تهران
سن: ۲۰ سال
تحصیلات: دیپلم تجربی، حوزوی
وضعیت تاهل: مجرد
مسئولیت:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۵/۱۴
محل شهادت:
نحوۀ شهادت: اصابت ترکش ، سردشت
مزار: بهشت زهرا(س) تهران( قطعه ۲۷، ردیف ۹۷، شماره۱۰)

زندگینامه

شهید مهدی کهرام یکم فروردین ۱۳۴۶، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش محمدعلی، کارمند بود.

مهدی دوران تحصیلات ابتدایی را با موفقیت سپری کرد و در این اثنا با این که ده سال بیشتر نداشت با کمک همسالان و برادر دانشجوی خود در توزیع کتب اسلامی، عکس ها و رساله امام خمینی(ره) فعالانه همچون مبارزان با تجربه عمل می کرد.

با پیروزی انقلاب، او پس از عضویت در بسیج وطی دوره‌های آموزش نظامی در پادگان امام حسین(ع) و اخذ دیپلم در رشته علوم تجربی رهسپار جبهه غرب شد و پس از ۶ ماه به تهران بازگشت و به سبب علاقه و عشق فراوان به فراگیری علوم و معارف اسلامی راهی شهر مقدس قم شد و در مدرسه علمیه امام صادق(ع)  به کسب علوم حوزوی مشغول گشت.

وی در مدت دو سال چندین بار به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و عاقبت در چهاردهم مردادماه ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی نصر ۷ در جبهه سردشت در شب عید قربان، همان شبی که پا به عرصه وجود نهاده بود، ندای حق را لبیک گفت و به دیدار یار شتافت و پیکر مطهرش در گلزار بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

وصیتنامه

برای ما انگیزه جنگیدن آنچنان روشن است که برای اصحاب امام حسین علیه السلام روشن بود و امام خمینی را تنها نایب بر حق امام زمان علیه السلام دانسته و می دانیم، آری مردانه زیستن کار هر کس نیست. مگر ما مرگ را باور نداریم؟

مگر نمی دانیم روزی چه بخواهیم و چه نخواهیم از این عالم هجرت می کنیم؟

پس چه شده ما را که این همه غافلیم، پس برای شیعه بودن، پیرو بودن، کار لازم است و اگر ما گذری کوتاه به زندگی مولای متقیان علی علیه السلام نمائیم ایشان را موجودی در ابعاد مختلف ولی متعادل در حد اعلی می یابیم و به قول یکی از محبانش ـ یا علی اگر تو را شناخته بودند از زمین و آسمان نعمتها برای مردم سرازیر می شد.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا