شهید مرتضی مظاهرکرمانی

شناسه

نام: مرتضی
نام خانوادگی: مظاهرکرمانی
نام پدر: عباس
نام مادر: زهرا
تاریخ تولد: ۱۳۴۲/۵/۲۶
محل تولد: تهران
سن: ۲۰ سال
تحصیلات: دیپلم انسانی
وضعیت تاهل:
مسئولیت: معاون گردان حبیب
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۸/۱۳
محل شهادت: پنجوین
نحوۀ شهادت: والفجر ۴
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۶ ردیف۷۴ شماره۴۶

زندگینامه

شهید مرتضی مظاهرکرمانی در مردادماه ۱۳۴۲ در تهران دیده به جهان گشود. پدرش عباس، فروشنده بود. مرتضی تا پایان دوره متوسطه در رشته علوم انسانی درس خواند و مدرک دیپلمش را گرفت.

هنگام جنگ هشت سال دفاع مقدس از سوی سپاه پاسداران در جبهه حق علیه باطل حضور  پیدا کرد.

سرانجام در سیزدهم آبان ۱۳۶۲، با سمت معاون گردان حبیب ابن مظاهر لشکر ۲۷ محمدرسول الله در پنجوین عراق بر اثر اصابت گلوله به قلبش به فیض شهادت نائل آمد.

وصیتنامه

فرازی از وصیتنامه شهید مرتضی مظاهر کرمانی

بسم الله الرحمن الرحیم

ربنا لا تجعلنا مع قوم الظالمین

اللهم ارزقنا توفیق الشفاعه الحسین (ع) فی یوم القیامه

اللهم ارزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک

با سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و درود به روان پاک شهیدان اسلام وصیتنامه‌ای بشرح زیر در تاریخ ۴/۸/۶۲ به روی کاغذ می آورم باشد که انشاءالله مرگ ما شهادت در راه خدا باشد و نفس ما نفس مطمئن و پاک باشد و تن ما به دور از آتش جهنم.امیدوارم که در هنگام مرگم سرم را به بالین حضرت ابا عبدالله بگذارم و همچنین چشمان گنه‌کارم به جمال زیبای حضرت ولی‌عصر (عج) روشن شود.

خدایا قلبم را طاهر بگردان با تمامی وجود و از صمیم قلب و از ته دل گواهی میدهم به یکتا بودن پروردگار عالم و همچنین گواهی میدهم به نبوت و اینکه پیامبرم حضرت محمد مصطفی (ص) خاتم الانبیاء میباشد و همچنین گواهی میدهم به امامت علی (ع) و (یازده) فرزند پاکش،امیدوارم که در روز رستاخیز جزو مومنین خداوند قرار گیرم.

خداوندا عنایتی فرما و با لطف و کرمت با ما رفتار کن نه به عدلت چون آنقدر معصیت کارم و گناهکارم که اگر به عدالت با من رفتار کنی سزایم آتش دوزخ است .

اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان علیا ولی الله.

اینجانب مرتضی مظاهر کرمانی متولد ۱۳۴۲ به شماره شناسنامه ۲۳۰۷  صادره از تهران در یکی از محله‌های متوسط بدنیا آمدم.از اوان کودکی عشق زیادی به ابا عبدالله الحسین (ع) داشتم و همیشه آرزو داشتم که در کربلای حسین (ع) حضور داشته و بتوانم جانفشانی کنم و حالا خیلی خوشحالم که توانستم در جبهه و کربلای دیگری شرکت داشته باشم حال از اینکه تا کنون نرفته‌ام شاید عاشق واقعی نبودم.خیلی مشکل است که انسان عاشق فقط خدا شود این شیطان لعنتی بهر نحوی میخواهد انسان را گول بزند و بفریبد و انشاءالله که این بار عاشق به میدان نبرد بروم.

پدر و مادر عزیز شما را به صبر سفارش میکنم و توصیه میکنم که همیشه در هر کار خود خدا را شاهد و ناظر بدانید و همیشه متوکل به او باشید زیرا که همه کارها بدست و به خواسته اوست هر چه میخواهید از او بخواهید و همچنین سفارش میکنم که در رعایت اصول اسلامی کوشا باشید.میدانم که فرزند خوبی برای شما نبودم ولی مرا ببخشید و حلالم کنید.برادران عزیزم یک حدیث است که میفرماید:الدنیا مزرعه الاخره هرکاری که در این دنیا انجام بدهید برای آن دنیا باشد که فلاح و رستگاری آنجاست .حزب‌الله را تقویت کنید و هیچ‌وقت امام را تنها نگذارید و پیرو خط و راه او باشید واقعا این مرد نائب  بر حق امام زمان است  و من و خیلی‌های دیگر سعادت خود را مدیون این مرد خدا میدانیم خداوند انشاءالله تا انقلاب مهدی (عج) او را نگهدارد و همینطور سفارش میکنم که این جنگ  و پیروزی در این است که ما را سربلند و با افتخار میکند و حیثیت و شرف اسلام به این جنگ بستگی دارد با حضور مداوم خود در جبهه‌ها اسلام را یاری کنید که امروز اسلام به شما جوانان متعهد احتیاج دارد .درست است که گرفتاری خانه و خانواده سر راه است ولی اینها همه امتحان است و سعی نکنیم که خود را با این مشکلات توجیه کنیم وای بر ما که اگر در این هنگام اسلام و امام را یاری ندهیم.

بهر حال امیدوارم که خداوند متعال از گناهان ما درگذرد و قلم عفو بر گناهان ما بکشد و خداوند این قلیل طاعات و عبادات را از ما قبول فرماید.اگر خطائی از ما سرزده خدایا از روی نادانیم بوده ما را به لطف و کرمت ببخش و ما را جزو شهدای اسلام و جزو مومنین دینت قرار ده .

 از همه کسانی که مرا میشناسند طلب حلالیت کنید و بگوئید که مرا ببخشند و حلالم کنند .اگر به کسی بدی کردم امیدوارم که مرا ببخشد و از خدا نیز طلب مغفرت مینمایم خداوند انشاءالله همه ما را غریق رحمتش بفرماید.

خدایا،خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار …….

رزمندگان اسلام پیروزشان بگردان .

مرتضی مظاهر کرمانی

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا