شهید محسن آغاسی اصفهانی

شناسه

نام: محسن
نام خانوادگی: آغاسی اصفهانی
نام پدر: صفرعلی
نام مادر: پوران
تاریخ تولد: ۱۳۳۶
محل تولد: اصفهان
سن: ۲۳ سال
تحصیلات: دانشجوی کارشناسی بهداشت صنعتی
وضعیت تأهل:
تاریخ شهادت: ۱۳۵۹
نحوۀ شهادت: دفاع مقدس
محل شهادت: دارخوین
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۴ ردیف۴۹ شماره۳۸

زندگینامه

شهید محسن آغاسی اصفهانی در سال۱۳۳۶ در اصفهان به دنیا آمد. او پس از اتمام دوره ابتدایی به همراه خانواده اش به تهران عزیمت نمود دوره دبیرستان را در دارالفنون با موفقیت تمام به پایان رساند. محسن در تمام طول تحصیل فردی نمونه و ممتاز بود فعالیتهای مذهبی-سیاسی او از اواخر دوره دبیرستان شروع شد که تا مدتها از نظر خانواده اش مخفی بود.

پس از اخذ دیپلم آماده رفتن به دانشگاه شد و همزمان در ۵رشته تحصیلی دانشگاه قبول شد لذا رشته بهداشت صنعتی مجتمع علوم پیراپزشکی را از بین آنها انتخاب نمود و مشغول تحصیل شد.

با شروع انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها از افردی بود که لحظه ای در پیاده شدن این طرح عظیم غفلت نورزید.

در این زمان ترم آخر تحصیلی را سپری می کرد یعنی با وجود اینکه ۶ ماه بیشتر به پایان تحصیلش باقی نمانده بود همراه دیگر همرزمانش در بستن دانشگاه ها و اسلامی شدن آنها سهم بسزائی داشت.

پس از تعطیلی موقت دانشگاه محسن رسما به عضویت سپاه انقلاب اسلامی درآمد و در بخش فرهنگی سپاه تهران مشغول خدمت شد.

با شروع جنگ عازم جبهه شد. پس از دوماه ونیم نبرد در جبهه «دارخوین» به مدت ده روز به تهران بازگشت لکن عشق به اسلام و امام سبب گشت بیش از ۴روز در تهران نماند و با اشتیاق فراوان رهسپار جبهه گشت. سرانجام در حالیکه بیش از ده روز از اعزام مجددش به جبهه نمی گذشت که درتاریخ ۲/۱۰/۱۳۵۹ زمانی که با تعداد دیگری از همرزمانش جهت شناسایی منطقه ای که دردست دشمنان اسلام بود میرفتند بعد از ظهر همان روز در جبهه (دارخوین- سلمانیه) به شهادت رسید.

وصیتنامه

فرازی از وصیتنامه شهید محسن آغاسی اصفهانی

پیام شهدا که از اعماق دلهای پاکشان برخاسته و توسط همرزمان آنها از پیکرهای به خون آغشته شان به ما رسیده، با زبان بیزبانی به ما میگویند:

ای کسانیکه عشق حسین در سر میپرورانید! یا چون ما به صحنه بیایید و در راه پیروزی ایده و مرام حسین شربت شهادت بنوشید و یا چون زینب در پشت جبهه بمانید و پیام ما را به حق‌پرستان برسانید که ما برای آنکه ثابت کنیم در صحنه هستیم، باید در این انتخاب بزرگ و سرنوشت ساز یکی را برگزینیم تا بدین وسیله به زندگی این دنیا معنی دهیم و جای خود را در آن جهان باز یابیم.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا