شهید مجید زادبود

شناسه

نام: مجید
نام خانوادگی: زادبود
نام پدر: محمد
نام مادر: زینب
تاریخ تولد: ۱۳۴۲/۲/۲۰
محل تولد: تهران
سن: ۲۰ سال
تحصیلات: دیپلم تجربی
وضعیت تاهل: مجرد
مسئولیت: جانشین اطلاعات عملیات ل۲۷
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۱۱/۱۲
محل شهادت: پنجوین
نحوۀ شهادت: والفجر ۴
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۶ ردیف۵ شماره۳۴

زندگینامه

شهید مجید زادبود در ماه اردیبهشت در محله نارمک تهران چشم به جهان گشود. پدرش محمد، کارمند تربیت بدنی بود. مجید تا پایان دوره متوسطه در رشته علوم تجربی درس خواند و از مدرسه ادب دیپلم گرفت. وی که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافته بود، کارش را با دیدبانی شروع کرد. او بعدها در کار با قبضه مهارت پیدا کرد. وی در دوازدهم بهمن ۱۳۶۲، در پنجوین عراق شهید شد. پیکرش ۹ سال بعد تفحص شد و به آغوش خانواده بازگشت.

وصیتنامه

فرازی از وصیتنامه شهید مجید زادبود

این چندمین و شاید آخرین وصیت نامه ای است که مینویسم.

دوباره در مقابل آزمایشی سنگین قرار گرفته ام آزمایشی که خیلی ها لیاقت آن را داشتند و در آن سرافراز به لقای معشوق خود شتافتند و خیلی ها هم شاید لیاقت آن را پیدا نکنند. از خدا میخواهم که سستی و تزلزل را از من بگیرد تا دراین راه و دراین آزمایش بتوانم سرافراز بیرون بیایم…

از خانواده خود مخصوصا مادر عزیز و گرامی ام که خیلی ایشان را اذیت کردم معذرت میخواهم و از آنها می خواهم که اگر جنازه من در بیابان ها ماند ناراحت نباشند. چون هرچه خواست خداوند متعال باشد همان است….. در مقابل سختی ها مقاومت کرده و تا حد توان خود در مقابل دشمنان اسلام و مومنین ایستادگی کنید و امام را تنها مگذارید در این راه سستی روا ندارید و در مبارزه با ستمگران از خط مشی امام امت پیروی کنید…..

تصاویر

نام کتاب: نوزده صفر چهار

درباره: شهید مجید زادبود

نویسنده: احسان احمدی خاوه

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا