شهید مجید رمضان

شناسه

نام: مجید
نام خانوادگی: رمضان
نام پدر: حسینعلی
نام مادر: منصوره
تاریخ تولد: ۱۳۳۵/۱۱/۱۲
محل تولد: شهرری
تاریخ شهادت:۱۳۶۵/۱۰/۱۵
محل شهادت: شلمچه
عملیات: کربلای ۵
مزار: تهران، بهشت زهرا، قطعه ۲۶، ردیف ۸۸، شماره ۵۳

زندگینامه

شهید مجید رمضان سال ۱۳۳۵ در یکی از محلات شهر «ری» چشم به جهان گشود.

دوره ابتدایی را در محل تولدش در دبستان «کوروش» پشت سر گذاشت و با معدل عالی وارد دبیرستان ابن سینا شد و تا مرحله سیکل آنجا درس خواند. پس از آن بنا به علاقه اش در رشته فنی وارد هنرستان صنعتی خزانه شده و در رشته راه و ساختمان به تحصیل ادامه داد و دیپلم گرفت.

همه پول توجیبی اش را برای خرید کتابهای مورد علاقه اش پس انداز می کرد.

سال ۱۳۵۶ فعالیت و مبارزه خود را علیه رژیم آغاز کرد.  بعد از دیپلم در سال ۱۳۵۶ همراه برادر دوقلوی خود «محمد» به سربازی اعزام شد. در سربازی هم به فعالیت سیاسی خود ادامه داد.

به دنبال فرمان حضرت امام خمینی مبنی بر فرار سربازان از پادگان ها، مجید و برادرش از پادگان فرار کردند.

بعد از پیروزی انقلاب، معلم شد. سپس به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و راهی جبهه شد.

در عملیات فتح المبین مسئول یکی از گروهان های گردان حبیب بن مظاهر شد.

پس از عملیات فتح المبین مدتی در واحد بسیج منطقه ۱۰ به عنوان معاون مسئول آموزش بسیج مشغول شد. مدتی هم در جنگ های خیابانی منافقین در تهران فعالانه شرکت داشت و تهدید به ترور شده بود.

در عملیات زین العابدین به عنوان یک نیروی آزاد شرکت کرد. پس از عملیات همراه برادر ورامینی و شهید حاج همت در پادگان الله اکبر سپاه ۱۱ قدر را تشکیل دادند. از اسلام آباد به دهلران رفته و قرارگاه سپاه قدر را در چنانه راه انداختند و او به عنوان جانشین ستاد سپاه ۱۱ قدر مشغول شد.

در عملیات والفجر ۱ به عنوان معاون گردان انصار الرسول از لشکر ۲۷ وارد عمل شد که به سختی مجروح شد.

در والفجر ۴ به سمت مسئولیت ستاد لشکر ۲۷ محمد رسول الله ﷺ انتخاب گردید.

وی بیش از پنج سال از عمر خود را در جبهه و جهاد صرف کرد و در مدت سه سال زندگی مشترک همسرش تنها پنج ماه به طور پراکنده با وی زندگی کرد.

به عنوان فرمانده محور عملیات منطقه شلمچه در عملیات کربلای ۵ وارد عمل شد و پس از حماسه آفرینی های فراوان در روز ۲۵ دی ماه ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

وصیتنامه

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شهید پرور بدانید سعادت شما در دنیا و آخرت، پیروی از دستورات اسلام و قرآن است. آن چیز که شما را عزت می بخشد همین است. امام را تنها نگذارید و از او اطاعت کنید. در راه اسلام و مملکت اسلامی از فداکاری و ایثار و از خود گذشتگی دریغ نمایید. بکوشید در این دنیا برای جهان دیگر توشه بردارید که بهترین توشه تقوا است.

دشمنان ما باید بدانند این انقلاب پیروز است. خون شهدای ما انقلاب را بیمه کرده است. ولایت فقیه ولایت فرد نیست ؛ جریان است. جریانی به در ازای همه تاریخ و به امتداد بعثت همه انبیاء الهی .

ولایت فقیه در حقیقت ولایت فقه اسلام ، مکتب اسلام و ولایت خداست.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا