شهید مجتبی اقبالیان

شناسه

نام: مجتبی
نام خانوادگی: اقبالیان
نام پدر: ماشاالله
نام مادر: صدیقه
تاریخ تولد: ۱۳۴۷/۱۱/۱۱
محل تولد: تهران
سن: ۱۸ سال
تحصیلات: دیپلم
وضعیت تأهل: مجرد
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۱/۳
محل شهادت: شلمچه
نحوۀ شهادت: کربلای ۵
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۶ ردیف۹۳ شماره۱

زندگینامه

شهید مجتبی اقبالیان در یازدهمین روز از یازدهمین ماه سال ۱۳۴۷، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش ماشاالله، خوار و بار فروش بود. مجتبی تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. وی که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافته بود، زمستان ۱۳۶۵، در شلمچه به شهادت رسید

وصیتنامه

بسم الله الرحمن الرحیم

و بسم رب الشهداء وصدیقین

با سلام و درود بر امام زمان و با سلام درود بر نایب بر حقش امام خمینی و با سلام و درود بر شهیدان که راهی جز راه امام حسین علیه السلام رانداشتند و در این راه ثابت کردند که دنباله رو راه حسین علیه السلام می باشند امید وارم که خداوند متعال خون این بنده حقیر را اگر در جنگ ریختیه شد جزو خونهای پاک شهدا بحساب بیاورد.

و باسپاس و درود از پدر و مادر عزیزم بخاطر تمامی رنجهاوزحماتی که برای اینجانب کشیده اند و امید وارم از این بنده حقیر راضی باشند و انشاء الله که در ثواب جبهه رفتن من اگر خدا قبول کند سهیم باشند و پدر و مادر عزیزم هر جا که باشم دعاگوی شما می باشم و با عرض معذرت از برادران و خواهران که اگر گاهی باعث آرزدگی خاطر آنها شده ام و با عرض معذرت و طلب بخش از کلیه فامیلها و دوستانم که شاید باعث رنجشش شده ام یا از من خطایی سرزده است.

وصیت مادی گونه ای به اینصورت ندارم چون چیزی ندارم که به کسی ببخشم و کلیه وسایلم متعلق به پدرم می باشد و فقط با عرض پوزش و اگر زحمتی برایتان نیست من حدود یک ماه نماز قضایی و حدود ۲۳ روز روزه قضا و ۵ مد طعام برایم بپردازید و در آخر از کلیه دوستانم و آشنایان و پدر و مادر عزیزم و خواهر و برادرانم می خواهم که مرا ببخشند و اگر بدی یا خوبی از ما دیده اید به بزرگی خودشان ندیده بگیرند . دیگر عرضی ندارم و به امید پیروزی رزمندگان وصیت نامه خود را به پایان می برم.

مجتبی اقبالیان  ۱۳۶۵/۱۰/۲۹

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا