شهید فیض الله حبیبی رندی

شناسه

نام: فیض الله
نام خانوادگی: حبیبی رندی
نام پدر: محرم
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۳۸/۲/۱
محل تولد: روستای رند
سن: ۲۱ سال
تحصیلات:
وضعیت تاهل: متاهل
مسئولیت:
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۵۹/۹/۲۸
محل شهادت: کرخه
نحوۀ شهادت: انفجارمین
مزار: امامزاده پنج تن لویزان

زندگینامه

شهید فیض ا… در سال ۱۳۳۸ در خانواده ای مؤمن و متدین در روستای رند چشم به جهان گشود. پس از سپری کردن دوران صباوت به کسب علم و دانش پرداخت و تا کلاس پنجم ابتدایی در زادگاهش تحصیل نمود. سپس برای ادامه تحصیل به شهر ماکو آمد.

هر موقع بیکار بود در کارهای کشاورزی به پدرشان کمک می کردند. تا اینکه دوران نوجوانی سپری شد و به جوانی رسیدند.

در آن سالها, فیض اله وارد ارتش شد و پس از طی یک دوره نه ماهه در کشور فرانسه، در گارد مشغول خدمت گردید.

خدمت ایشان در ارتش مصادف بود با اوجگیری انقلاب اسلامی ایران که وی در داخل گارد اقدام به فعالیت مخفیانه می نمود و دوستان و همکارانش را نسبت به انقلاب شکوهمند مردم ایران آگاه می ساخت.

در بحبوحه انقلاب و سرنگونی حکومت منفور پهلوی ایشان به فرمان امام خمینی از خدمت خودداری نمود و پادگان را ترک کرد .

 سرانجام پس از پیروزی انقلاب و حاکمیت جمهوری اسلامی مجدداً به ارتش مراجعت نمود و با شروع جنگ تحمیلی کشور عراق علیه ایران,  عازم جبهه های حق علیه باطل گردید و داوطلبانه در عملیات ضد چریکی شرکت می جست.

شهید حبیبی, فردی معتقد و متعهد و پیرو فرامین امام خمینی (ره) و ولایت فقیه بود و نسبت به انجام فرایض دینی کوشا بودند و هیچگاه عباداتش ترک نمی شد.

به ائمه اطهار مخصوصاً سالار شهیدان, امام حسین (ع) ارادت کامل داشت و به همین خاطر وصیت نموده بود که در صورت شهادت,  جنازه اش را در امامزاده ای در لویزان تهران دفن نمایند.

شهید در مدت حضور در جبهه خدمات ارزنده ای برای اسلام و میهن اسلامی انجام داد و رشادت و دلیری وی در سرنگونی یک فروند هواپیمای میگ عراقی و دستگیری دو افسر فریب خورده دشمن موجب تشویق وی از طرف فرماندهان شد و اینگونه به دریافت درجه گروهبان یکمی نایل آمد.

شهید حبیبی همیشه سعی می کرد تا اذهان مردم و دوستانش را نسبت به گروهکها و ایادی استکبار روشن نماید و به حقانیت جمهوری اسلامی تأکید می کرد.

شهید در همان اوان جوانی و در بحبوحه جنگ ازدواج می کند و می گوید ازدواج نمی تواند عاملی برای عدم حضورش در جبهه شود. و راست میگفت چرا که دو ماه بعد از ازدواجشان به فیض شهادت نایل گشتند.

 برای دلداری خانواده اش می گفت که شرکت در جنگ,  دفاع از اسلام و کشور اسلامی می باشد و نیز توصیه نموده بود که در صورت شهادت راه ایشان را ادامه دهند.

شهید حبیبی که گروهبان یکم در نیروی زمینی ارتش بودند,  پس از سه ماه حضور در جبهه در تاریخ بیست و هشتم آذرماه ۱۳۵۹ در کرخه بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد و طبق وصیت نامه اش در امامزاده ای واقع در لویزان به خاک سپرده شد.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا