شهید غلامعلی معتمدی

شناسه

نام: غلامعلی
نام خانوادگی: معتمدی
نام پدر: محمد جعفر
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۲۷/۰۱/۰۱
محل تولد: شیراز
سن: ۳۳
تحصیلات: کارشناسی ارشد
وضعیت تأهل: متاهل
مسئولیت: معاون وزیر کار
تاریخ شهادت: ۱۳۶۰/۰۴/۰۷
نحوۀ شهادت: ترور
مزار: بهشت زهرا

زندگینامه

شهید غلامعلی معتمدی سال ۱۳۲۷ در شهر شیراز دیده به جهان گشود. چهار سال از دوران تحصیل ابتدائی را در شیراز گذراند و دو سال  آخر را در دبستان رازی تهران و در تمام این مدت شاگرد ممتاز و نمونه ای بود. بطوریکـه در سال ششم ابتدایی در امتحانات نهایی با معدل بیست گواهی پایان تحصیلات ابتدایی را گرفت و دبستان را بپایان رسانید. دوران دبیرستان را هم در دبیرستان رهنما و آذر گذراند و همیشــــه نمراتش در سطح عالی بود و راهی دانشگاه شد.

غلامعلی در اداره کتابخانه و نمازخانه دانشکده و همچنین نشر، شرکت چشمگیری داشت و از مؤسسین بخش پلی کپی دانشکده بود. او در این بخش برای بدست آوردن کتابهـای کمیاب و تکثیر آنها جهت دانشجویان کمکهای ارزنده ای کرد. پشتکار ‚ فعالیت و صمیمیت و خلوص نیت او سبب شد که بعنوان نماینده دانشجویان هم‌دوره خویش انتخاب شود تا در جلسات نمایندگان دانشجویان از مواضع اسلامی و آرمانهای همفکران مؤمن خویش دفاع کند.

معتمدی پس از پایان خدمت نظام باتفاق عده ای از دوستان و همرزمان خویش در شاهین شهـر اصفهان به فعالیت در قسمتهای عمرانی مشغول شد. وی افراد متعهد را به این شرکت دعوت کــرده و بکار میگمارد.

پس از پیروزی انقلاب به پیشنهاد علی اکبر پرورش در پست مشاور اقتصادی استاندار اصفهان انجام وظیفه کرد و در کنار آن مسئولیت بخش کارگری حزب جمهوری را نیز بعهده داشـت. وی آنقدر مورد علاقه کارگران بود که بعنوان کاندیدای  اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شد اما او امتناع و پاسخ محبت آنان را چنین داد که من در پست مشاور استاندار بهتر و بیشتر میتوانم خدمت کنم. پس از نخست وزیری آقای رجائی، معتمدی برای مقام وزارت کار در نظر گرفته شد اما این مسأله با مخالفت رئیس جمهور مخلوع روبرو شد و معتمدی که کارها را تنها به خاطر رضای خدا انجام میداد قبول مسئولیت در پست معاونت امور رفاهی این وزارتخانه را کرد (البته قبل از معاونت مدتی نیز سرپرست این وزارتخانه بـود). وی در سمت معاونت هم تلاش خود را در پیشبرد مسائل رفاهی کارگران و حل مشکلات آنان بکار برد.

سرانجام غلامعلی معتمدی هفتم تیرماه ۱۳۶۰ به دست منافقین کوردل در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا