شهید غلامعلی جندقی

شناسه

نام: غلامعلی
نام خانوادگی: جندقی (رجبی)
نام پدر: حسن
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۳۳/۴/۱۰
محل تولد: تهران
سن: ۳۴ سال
تحصیلات:
وضعیت تاهل:
مسئولیت:
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۵/۵
محل شهادت: اسلام آباد غرب
نحوۀ شهادت: مرصاد
مزار: تهران، بهشت زهرا(س) (قطعه۲۹ ردیف۵ شماره۱۱)

زندگینامه

شهید غلامعلی جندقی معروف به رجبی در سال ۱۳۳۳ در محله خیابان آذربایجان تهران در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد .پدر وی حاج حسن که از اساتید برجسته اخلاق و عرفان زمان خود بود، اهتمام ویژه ای در تربیت فرزندان خود ورزید .
غلامعلی بنابر راهنمایی ها و تربیت پدر بزرگوارش مداحی اهل بیت (ع) را از همان سنین نوجوانی آغاز و به دلیل آشنایی با معارف قرآنی و اسلامی استعداد در حفظ شعر و سوز صدای وی توانست در این عرصه سریع رشد نماید تا بدانجا که از سبک ها و اشعار وی مداحان برجسته بسیاری استفاده می نمودند. شعر معروف:
قربون کبوترای حرمت
قربون این همه لطف وکرمت
از نمونه این اشعار است .
وی با انتخاب شغل معلمی راه پدر بزرگوارش را ادامه داد و در مدت عمر کوتاه خود توانست تاثیرات به سزایی بر اطرافیان خود به ویژه جوانان بگذارد .
تربیت نسل جوان در محیط مسجد و مدرسه، شهید غلامعلی رجبی را از حضور در جبهه های حق علیه باطل باز نداشت و سرانجام در ۵ مرداد سال ۱۳۶۷در سن سی و چهار سالگی در عملیات مرصاد  به شهادت رسید .

وصیتنامه

قسمتی ازوصیت نامه شهید
به خون خویش نویسم به روی سنگ مزارم
که من به جرم محبت قتیل خنجریارم
اینجانب غلامعلی جندقی وصیت میکنم که همه آشنایان، دوستان، پدر، مادر، برادرانم وخواهرانم همگی راشفاعت خواهم کرد.مرادرهیئت ها فراموش نکنید.درمجلس ختم وغیره فقط وفقط روضه اباعبدالله علیه السلام……..خوانده شود……..وشما را هم سفارش میکنم به عزاداری ها که بلا رادفع میکند واشک برحسین علیه السلام کلید پیروزی است.اگرگاهی درهیئت ها یک قطره ازاشک برای ارباب رابه من هدیه کنیدازهمه چیز برایم بالاتر است آنقدر که این یک قطره اشک را به تمام بهشت نمی فروشم.
به امیددیداردرقیامت
غلامعلی جندقی(رجبی)-اندیمشک ۴/۵/۶۷

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا