شهید غلامرضا سمیعی پنجی

شناسه

نام: غلامرضا
نام خانوادگی: سمیعی پنجی
نام پدر: حسن
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۴۲/۱/۱
محل تولد: اردستان – روستای پنج
سن: ۳۵ سال
تحصیلات: ابتدایی
وضعیت تاهل: متاهل – دارای ۲ فرزند
شغل: کارمند آتش نشانی
تاریخ شهادت: ۱۳۷۷/۷/۲
محل شهادت:
نحوۀ شهادت: گازگرفتگی در چاه حین عملیات
مزار: بهشت زهرا(س) تهران

زندگینامه

شهید غلامرضا سمیعی پنجی در روز اول فروردین سال ۱۳۴۲ در روستای پنج از توابع شهرستان اردستان چشم به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی را در همان روستای محل تولد خود به پایان رساند. در سن ده سالگی مادر خود را از دست داد. به علت نبود امکانات تحصیلی و مشکلات مالی در روستا پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در کنار تنها خواهر کوچک تر خود به کمک پدر کشاورز و زحمتکش مشغول شد. تا سال ۱۳۵۷در روستای پنج اقامت و فعالیت داشت و برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش و مجاهدت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در  سال۱۳۵۸ جهت ادامه تحصیل و فعالیت به تهران مهاجرت کرد و ضمن تلاش جهت ادامه تحصیل به کار و فعالیت در بازار تهران مشغول شد. در سال ۱۳۶۱ داوطلبانه به خدمت مقدس سربازی رفت و خدمت سربازی را با لشگر۷۷ خراسان در جبهه های نبرد حق علیه باطل در غرب و جنوب کشور گذراند و در اواخر سال ۱۳۶۳ با کوله باری از تجربه های روزهای حماسه و ایثار خدمت سربازی را به پایان آورد.

غلامرضا در ۲۴ اسفند ۱۳۶۴ به عنوان نجات‌گر در آزمون ورودی سازمان آتش نشانی پذیرفته شد و به استخدام این سازمان درآمد. او دوره های مختلف قبل و ضمن خدمت نجاتگری را با موفقیت گذراند و به عنوان نجاتگر چهار در ایستگاه  24 مشغول به خدمت بود. وی در سال ۱۳۶۵ ازدواج کرده بود که ثمره آن دو فرزند دختر به نام های فاطمه ده ساله و پروین ۵ ساله بود.

دوم مهر سال ۷۷ غلامرضا در آخرین مأموریت خود در حالی که وضو گرفته و برای نماز آماده می شد برای نجات جان دو انسان که در چاه سقوط کرده بودند عازم شد. در نهایت در اثر گازگرفتگی جان باخت و اگر چه نتوانست آنها را نجات دهد، اما با عمل قهرمانانه و ایثارگرانه خود درس غیرت، جوانمردی و مهر و معرفت به دیگر انسانها آموخت .

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا