شهید غلامحسین نادری

شناسه

نام: غلامحسین
نام خانوادگی: نادری
نام پدر: رحیم
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۳۳/۶/۱۷
محل تولد: اراک
سن: ۶۶ سال
تحصیلات: پزشک
وضعیت تاهل: متاهل
شغل: پزشک
تاریخ شهادت: ۱۳۹۹/۴/۱۹
محل شهادت: تهران، بیمارستان شریعتی
نحوه شهادت: شهید مدافع سلامت، کرونا
مزار: اراک

زندگینامه

شهید دکتر غلامحسین نادری در سال۱۳۳۵چشم به جهان گشود. وی پس از سپری کردن تحصیلات ابتدایی و متوسطه در شهر اراک در ایام دفاع مقدس به خدمت مقدس سربازی شتافت و پس از آن در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل در رشته پزشکی شدند. تخصص اورولوژی و جراحی پیوند کلیه را نیز در همان واحد دانشگاهی گذراند و به عضویت هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درآمد. او از بنیان‌ گذاران و رئیس بخش پیوند کلیه در بیمارستان شریعتی بود و درکنگره‌ها و محافل علمی جهان حضور پررنگی داشت که با ۲۵۰۰ عمل موفق پیوند کلیه لقب پدر پیوند کلیه بیمارستان را به خود اختصاص داده بود.

علاوه بر اقدامات بزرگی نظیر تربیت شماری از پزشکان و جراحان، انجام جراحی و درمان رایگان و رسیدگی به خانواده‌های بیماران فرودست را نیز در پرونده کاری خود به یادگار گذاشته است. وی مهارتی ستودنی داشت و همیشه در ساعات ابتدایی روز با روی گشاده بر بالین بیماران در بیمارستان حاضر می شد.

سرانجام در یکی از آخرین جراحی‌ها اقدام به انجام عمل پیوند روی یکی از بیماران کرونایی کرد و در همان عمل، به کرونا مبتلا و پس از حدود دو هفته مبارزه با ویروس منحوس کرونا در تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۳۹۹ به مقام عظیم شهادت نائل آمد.

پیکر شهید سلامت دکتر غلامحسین نادری پس از وداع در بیمارستان شریعتی به زادگاهش در شهر اراک منتقل شد.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا