شهید غلامحسین حقانی

شناسه

نام: غلامحسین
نام خانوادگی: حقانی
نام پدر: محمد
نام مادر:
تاریخ تولد: ۰۴/۰۲/۱۳۲۰
محل تولد: قم
سن: ۴۰
تحصیلات: حوزوی
وضعیت تأهل: متاهل
مسئولیت: دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
تاریخ شهادت: ۰۷/۰۴/۱۳۶۰
نحوۀ شهادت: ترور
مزار: قبرستان شیخان قم

زندگینامه

شهید غلامحسین حقانی سال ۱۳۲۰ دیده به دنیا گشود.

وی با تحصیل نزد اساتیدی چون امام خمینی و سید محمد محقق داماد به درجه اجتهاد رسید. او با همکاری برخی از علمای حوزه علمیه قم و با حمایت مالی برخی از بازاریان تهران، در سال ۱۳۴۳ش، مؤسسه در راه حق و مؤسسه اصول دین را برای انجام فعالیت‌های دینی تأسیس کرد.

سرانجام در هفتم تیرماه ۱۳۶۰ در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

وصیتنامه

به نام الله در هم شکننده طاغوت ها و با درود و سلام به یگانه منجی بشریت ولی امر(عج) و با درود و سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و با درود و سلام به شهدای اسلام از صدر تاکنون و با درود و سلام به رزمندگان اسلام و شما خانواده های شهداء و امت مسلمان ایران

ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم. هرکس خدا را یاری کند خداوند گامهای او را استوار می گرداند.

ای همشهریان عزیز نمی خواهم سر شما را بدرد آورم ولی چند جمله ای به عنوان تذکر می گویم هرچند که خودتان بهتر از من می دانید.

امام این قلب تپنده امت مسلمان ایران را تنها نگذارید. در هر جا و هر کجا که هستید از دعا کردن برای امام غافل نشوید. بعد از هر دعا و بعد از هر نماز و بعد از هر جلسه ای امام را دعا کنید.

برادران و خواهران عزیز توجه داشته باشید هرکس خواست میان شما تفرقه اندازد، اول او را نصیحت و او را با دلائل محکم راهنمایی کنید ولی اگر دیدید از روی آگاهی دارد کاری که به ضرر انقلاب است انجام می دهد با او به قاطعیت رفتار کنید و او را به مسئولان امر معرفی کنید.

بدانید که آرزوی هر رزمنده شجاع و دلیر و مسلمان زیارت کربلا و آزادی قدس عزیز است. اگر بعد از آن خدا خواست شهادت فی سبیل الله است. برادران و خواهران عزیز بدانید که هر کسی شهید شد از بین نرفته است بلکه نزد خدا روزی می خورند.

ای پدر و مادر عزیزم شما از من آزار و اذیت دیده اید امیدوارم که مرا ببخشید و برایم دعا کنید و طلب آمرزش کنید. پدر و مادر و برادرانم مرا حلال کنید. هر چند کاری برای شما انجام ندادم. آری پدر و مادرم اگر من شهید شدم و خداوند مرا به درگاه خود قبول کرد مرا ببخشید و همچون شیری باشید در بیشه زار بغرید و روبه صفتان را به زباله دان تاریخ بفرستید.

کتاب

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا