شهید علی محمد مجیدی

شناسه

نام: علی محمد
نام خانوادگی: مجیدی
نام پدر: عبدالله
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۲۵/۱۰/۱۱
محل تولد: کرمانشاه
سن: ۳۵
تحصیلات: کارشناسی ارشد مهندسی عمران
وضعیت تأهل: متاهل
مسئولیت: معاون عمرانی استانداری
تاریخ شهادت: ۱۳۶۰/۰۴/۰۷
نحوۀ شهادت: ترور
مزار: بهشت زهرا

زندگینامه

شهید علی محمد مجیدی سال ۱۳۲۵ در خانواده ای با ایمان و مذهبی بدنیا آمد. در سن ۵ سالگی پدر را از دست داد. از آن زمان ، تحت سرپرستی مادری مؤمنه و فداکار و برادران بزرگترش که همانند پدر در حق او محبت و ایثار نمودند، قرار گرفت.

تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در شهرهای کرمانشاه و خرم آباد و دو سال آخر متوسطــه را در دبیرستان هدف شماره ۱ گذراند و در تیرماه ۱۳۴۴ به پایان برد. دوره مهندسی راه و ساختمان را در تاریخ خــرداد ۱۳۴۹ در دانشکده فنی دانشگاه تهران به اتمام رسانید.

از اوایل سال ۱۳۵۷ که به تدریج موج انقلاب اسلامی در ایران گسترش می یافت با شرکت در اکثر تظاهرات و راه پیمائی ها و مبارزات مردمی آن دوران، سعی داشت تا آنجا که توان و قدرت دارد به ایجاد حکومت دینی یـــاری نماید. با به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، او که سرشار از ایمان و عشق بـه الله بود و آرزوی از بین رفتن محرومیت های فراوان ملت مستضعف ایران را داشت، فعالیت خویش را با عضویت در واحد مهندسی حزب جمهوری اسلامی شروع نمود و از طرف واحد مزبور برای کمک به اجرای هر چه سریعتر و بهتر طرحهای عمرانی دولت در مناطق گنبد و بندر ترکمن و روستاهـای مرزی آن نواحی و نیز بازرسی مناطق مزبور جهت تأمین آب آشامیدنی، به نواحی اعزام شد.

از تاریخ ۱۶/۷/۵۸ تا ۲۹/۱۲/۵۹ در سمت معاون عمرانی استانداری استان به انجام وظیفه مشغول بــود و در تاریخ ۲۷/۶/۵۹ با توجه به ابراز علاقه او برای اعزام به مرزهای غرب کشور، مأمور بازدید و همکاری با برادران سپاه و ارتش و جمهوری اسلامی ایران شد. سرانجام در شامگاه تیرماه ۱۳۶۰ در محل سازمان حزب جمهوری اسلامی به همراه بهشتی و بهشتیان به فیض شهادت رسید.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا