شهید علی باقری نیت

شناسه

نام: علی
نام خانوادگی: باقری نیت
نام پدر: باقری نیت
نام مادر: زهرا
تاریخ تولد: ۱۳۲۰/۳/۱۰
محل تولد: قوچان
سن: ۴۲ سال
وضعیت تاهل: متاهل – دارای ۶ فرزند
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۸/۲۷
محل شهادت: : لبنان
نحوۀ شهادت: توسط عوامل استکبار
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)،قطعه ۲۶، ردیف ۷۸، شماره ۵۳

زندگینامه

شهید علی باقری نیت دهم خرداد ۱۳۲۰، در قوچان چشم به جهان گشود. در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت. سال ۱۳۴۶ ازدواج کرد و صاحب سه پسر و سه دختر شد. وی که داوطلبانه و به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافته بود، بیست و هفتم آبان ۱۳۶۲، در جنوب لبنان بر اثر بمباران هوایی شهید شد.

تصاویر

فرازی از وصیتنامه شهید علی باقری نیت

با سلام به شما ادامه دهندگان راه شهدا؛
ای فرزندانم درستان را به نحو احسن بخوانید؛ نماز شب بخوانید که بسیار ثواب دارد و بعد هم در پایان نماز آرزوی پیروزی همیشگی اسلام بر کفر جهانی را از خدا بطلبید.
در راه خدا کوشش کنید . دوست دارم شما در غیاب ما همچنان در راه اسلام بکوشید. فرزندانم پرچم سرخ که سند مبارزه شماست نباید رهایش سازید. من تا آخرین قطره خونم می جنگم تا شهد شهادت را بنوشم.
حجاب سنگر بزرگ را حفظ کنید.
خدا بهمراه شما

***
بارالها، من هم اکنون آرزوی شهادت را خواستارم. فرزندان عزیزم، راه تمامی شهدا را ادامه دهید. شما اسوه های ایمان و حقیقت هستید . من و چند تن از برادران دیگر دره بقاء می باشیم.
اینجا آب و هوای دیگر دارد. من همراه این غرش دلان و شیرمردان به سوریه رفتم؛ در آنجا به زیارت حضرت رقیه ،حضرت زینب ، حضرت سکینه ، ام کلثوم و ابا عبدالله و ۱۶ تن از شهدای دیگر در قبرستان شام رفتیم. جای شما خالی؛ من به جای همگی شما زیارت نمودم. قبر بلالی حبشی را نیز زیارت کرده ام. بر روی یکی از قبرها که تعلق به حضرت رقیه دارد نگاشته اند که :
زائر این شام عبرت خانه است
مدفنم آباد و قصر دشمنم ویرانه است
این شعر را ما می خوانیم، برایمان معنی می کنند که بالاخره روزی خواهد آمد که ریشه ظلم از روی زمین برداشته و نسل و نسب این ظالمان کنده شود.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا