شهید علی اکبر هاشمی

شناسه

نام: علی اکبر
نام خانوادگی: هاشمی
نام پدر: حسین
نام مادر: خیر النسا
تاریخ تولد: ۱۳۴۰/۱۱/۱۲
محل تولد: تهران
سن: ۲۱ سال
تحصیلات: سوم راهنمایی
وضعیت تاهل:
مسئولیت: فرمانده گردان مالک اشتر
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۱۱/۲۱
محل شهادت: فکه
نحوۀ شهادت: والفجر مقدماتی
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۷ ردیف۱۳۳ شماره۲

زندگینامه

شهید علی اکبر هاشمی دوازدهم بهمن ۱۳۴۰، در تهران چشم به جهان گشود. او تا پایان سوم راهنمایی درس خواند.

سال های نوجوانی علی اکبر، مصادف با اوج گیری انقلاب امام خمینی در ایران بود. از این رو در کلیه صحنه های انقلاب، حضوری فعال و چشمگیر داشت.

پس از پیروزی انقلاب، جهت مبارزه و رویارویی با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی، به سوی کردستان شتافت و در شهرهای بانه، پاوه، سردشت و مریوان به ستیز با مزدوران استکبار جهانی برخاست.

وی در مرحله سوم عملیات بیت المقدس، پس از شهادت احمد بابایی، فرماندهی گردان مالک اشتر را بر عهده گرفت و نقش  بسزایی در شکست پاتک های سنگین عراق در محور شلمچه ایفا کرد. وی به همراه تیپ ۲۷ جهت مقابله با مزدوران صهیونیست عازم سوریه شد. پس از بازگشت از سوریه، ضمن شرکت در عملیات های رمضان و مسلم بن عقیل، عاقبت در عملیات  والفجر مقدماتی در بهمن ۱۳۶۱ به شهادت رسید و پیکر مطهرش به روی رمل های فکه  برجای ماند و سال ها پس از آن توسط گروه تفحص شهدا کشف گردید.

وصیتنامه

فرازی از وصیتنامه شهید علی اکبر هاشمی

این انقلاب جوششی بود برای ما جوانان تا بتوانیم ارزشهای اسلامی را بشناسیم. شناخت این ارزشها بستگی به این داشت که خود را بشناسیم. در این مدت توانستیم با ابعاد مختلف اسلام آشنا شویم. در این مدت چهره خیلیها با خطهای مختلف برایمان مشخص شده. از آنجا که یاری الله با این انقلاب بود، انقلاب راه خودش را رفت. همه اینها را مدیون رهبر انقلابمان امام خمینی و امت بیدارمان هستیم. امپریالیستها این چیزهایی را که می بینند میخواهند انقلاب را نابود کنند اما به یاری خدا تمام نقشه هایشان نقش بر آب میشود. به راستی این انقلاب کمر امپریالیستها را شکست.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا