شهید علی اصغر ارسنجانی

شناسه

نام: علی اصغر
نام خانوادگی: ارسنجانی
نام پدر: عباسعلی
نام مادر: جواهر کاشانی
تاریخ تولد: ۱۳۳۷/۱۱/۱
محل تولد: تهران
وضعیت تاهل: متاهل(۱ فرزند دختر)
تاریخ شهادت:۱۳۶۶/۱/۱۹
محل شهادت: شلمچه
عملیات: کربلای۸
مسئولیت: فرمانده گردان میثم
مزار: تهران، بهشت زهرا، قطعه۲۶، ردیف۸۴، شماره۴۴
سایر اطلاعات: برادر شهید حسن ارسنجانی

زندگینامه

شهید علی اصغر ارسنجانی در اولین روز از دومین ماه زمستان ۱۳۳۷ در تهران دیده به دنیا گشود. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه برهان گذراند و برای دوره راهنمایی وارد مدرسه ابوریحان شد.

بعد از پیروزی انقلاب، فرمانده گردان حفاظت از بیت امام شد.

با شروع جنگ، به جبهه رفت. وی فرمانده گردان میثم لشکر ۲۷ بود. همچنین چندی بعد به عنوان فرمانده مدیریت داخلی سپاه ۱۱ قدر خدمت کرد. مدتی نیز فرمانده مخابرات م-۱۰ بود.

خرداد ۱۳۶۲ ازدواج کرد که ثمرۀ ازدواجش یک فرزند دختر به نام اعظم است.

وی در منطقه عملیاتی فتح المبین از ناحیه پا و شکم و دست، به شدت مجروح شد. در عملیات والفجر ۱ نیز دچار مجروحیت بر اثر اصابت تیر دوشکا دو زمانه شد و به دنبال آن ۳ ماه کامل در بیمارستان بستری شد.

سرانجام در فروردین ۱۳۶۶ در شلمچه به فیض شهادت رسید و پیکرش در منطقه ماند.

برادر ایشان حسن ارسنجانی نیز پیش از او شهید شده بود.

وصیتنامه

شهادتنامه

انا لله و انا الیه راجعون

با درود و سلام بی‌کران به ارواح طیبه پاک شهدای اسلام خصوصاً آقا امام حسین

و با درود و سلام فراوان به محضر یگانه منجی عالم بشریت حضرت حجت بن الحسن العسری و نایب برحقش امام خمینی و با درود و سلام به امت شهید پرور و خانواده معظم شهدا

در این لحظات آخر آنچه را که نهفته است از اعماق وجودم برایتان بر صفحه کاغذ می‌نویسم باشد که انشاالله بر روی همه ما تاثیر مثبت بگذارد و به نحو احسن برای رضای خدا انجام دهیم و بدان جامه عمل بپوشانیم و مورد قبول و الطاف باری تعالی قرار گیرد.

بار پروردگارا خودت می‌دانی که در این دنیای رنگارنگ و این دنیای پر زرق و برق و گول زننده در این دنیای پرتجملات که خیلی چیزها در آن نهفته است باعث می‌شود که هر کسی به هر سویی کشانده شود حال بستگی به کمال معرفت شناخت و ظرفیت شخصی دارد.

بار پروردگارا فقط تو را می‌پرستیم و از تو کمک می‌خواهیم معبودا ما را در این آزمایش الهی موفق بدار.

آری عزیزانم ای کسانی که همیشه آرزو می‌کنید و می‌گویید که ای کاش ما هم زمان آقا امام حسین بودیم و به یاری او می‌شتافتیم. الان موقع‌اش رسیده هر کسی به هر نحوی می‌تواند باید رزمندگان اسلام را یاری نماید. این گفته من نیست بلکه فرموده حسین زمانمان یعنی فرزند زهرا حضرت امام خمینی است.

ای کسانی که دائماً دم از امام حسین می‌زنید مبادا در این لحظات حساس امام را تنها بگذارید و شب وقتی که سر به بالین و بستر می‌گذارید به فکر مال دنیا باشید و فریب این دنیای فانی را بخورید و از قافله عقب بمانید چرا که الآن موقع عمل کردن به شعارهایی که می‌دادیم رسیده است.

هم اکنون که دارم این شهادتنامه را می‌نویسم در حال رفتن به منطقه عملیاتی کربلای ۵ هستیم و از ایزد منان خواستارم که تا ما را نیامرزیده است از این دنیا نبرد از او خواهش می‌کنم که ما را هم جزو نوکران امام حسین و سربازان حقیقی آقا حجت بن الحسن قرار بدهد.

در پایان از خانواده‌ام اظهار شرمندگی می‌کنم که نتوانستم به آنها خدمت کنم از یکایک شما عزیزانم خصوصاً پدر و مادر عزیزم و همسر گرامی‌ام حلالیت می‌طلبم حقیر به مدت ۱۰ الی ۱۲ روز نتوانستم روزه بگیرم که محبت کنید برایم بگیرید.

الاحقر علی اصغر ارسنجانی

۲۷ اسفند ۱۳۶۵

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا