شهید عباس کریمی قهرودی

شناسه

نام: عباس
نام خانوادگی: کریمی قهرودی
نام پدر: احمد
نام مادر: فاطمه
تاریخ تولد: ۱۳۳۶/۱/۱۲
محل تولد: کاشان، قهرود
تحصیلات: دیپلم
تاریخ شهادت: ۱۳۶۳/۱۲/۲
محل شهادت: شرق دجله – مجنون
عملیات: بدر
مسئولیت: مسئول اطلاعات عملیات لشکر ۲۷
مزار: کاشان، بهشت شهدا

زندگینامه

شهید عباس قهرودی سال ۱۳۳۶ بعد از نذر و نیاز فراوان پدر و مادرش و درنهایت با توسل به حضرت عباس به دنیا آمد و از این جهت، عباس نام گرفت. او در روستایی از توابع کاشان دیده به دنیا گشود.

در رشته نساجی دیپلم گرفت.

در بحبوحۀ انقلاب، به دلیل فعالیت های سیاسی، توسط ساواک دستگیر شد.

با فرمان امام خمینی از پادگان فرار کرد و چند ماه را در تهران گذراند. با پیروزی انقلاب، دوباره به کاشان برگشت و آنجا سپاه کاشان را تشکیل داد.

با شروع جنگ و تشکیل تیپ ۲۷ راهی جنوب شد و به عنوان مسئول اطلاعات عملیات این تیپ انتخاب شد.

مدتی به سوریه و لبنان رفت و وقتی برگشت، ازدواج کرد.

او بعد از عملیات خیبر به عنوان چهارمین فرمانده لشکر ۲۷ انتخاب شد.

سرانجام در چهارمین روز عملیات بدر به فیض شهادت رسید و بنا به وصیت خودش در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

وصیتنامه

بسم الله القاصم الجبارین

چرا در راه خدا جهاد نمیکنید در صورتی که جمعی ناتوان از مرد و زن و کودک شما در چنگال ظلم کافرانند.

و ما لکم لا تقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین من الرجال والنساء والولدان و قاتلو هم حتى لا تکون فتنه و یکون الدین الله». بکشید کافران را تا بر کنده شود ریشه فساد و دین منحصر به دین خدا شود. هیچ قطره ای در مقیاس حقیقت در نزد خدا از قطره خونی که در راه خدا ریخته شود، بهتر نیست و من میخواهم که با این قطره خون به عشقم برسم که خداست. شهید کسی است که حقیقت و هدف الهی را درک کرد و برای حقیقت پایداری کرد و جان داد. شهادت در اسلام نه مرگی است که دشمن به مجاهد تحمیل می کند بلکه انتخابی است که وی با تمام آگاهی و شعور و شناختش به آن دست می یابد. «و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات احیاء ولکن لا تشعرون و آن کسی که در راه خدا کشته شده مرده نپندارید بلکه او زنده ابدی است ولیکن همه شما این حقیقت را در نخواهید یافت. (بقره (۱۵۴)

شهادت برای من یک فیض بزرگی است من لیاقت یک شهید را ندارم و امیدوارم که آنها که قبل و بعد از من به درجه شهادت نائل آمده اند من را در آن دنیا شفاعت نمایند. ان شاء الله و از قول من به تمام اقوام و خویشاوندان خصوصا پدر و مادر و خواهرم و همسرم و برادرانم بگویید بعد از من برای من گریه و زاری نکنند و در عوض به همه دوستان و آشنایان با چهره ای خندان تبریک بگویند و به آنها بگویند جان او هدیه ای برای اسلام عزیز و امام امت و امت امام بود. و در رابطه با شهادت من و بقیه برادرانم که اگر لیاقت شرکت در جبهه های حق علیه باطل را داشتند خانواده من صبر را پیشه کنید و صبر نه این که در مقابل باطل و ناحق تسلیم شدن بلکه استواری و ایستادگی در برابر ناملایمات در برابر سختی ها در مقابل گرفتاری ها و مبارزه سرسخت با مشکلات زندگی مبارزه با هوای نفس، اجرای کلیه دستورات امام است مبارزه با منافقین داخلی که خود نیز یک نوع جبهه داخلی است. لذا طبق فرمایشات قرآن کریم واقتلو هم حیث ثقفتموهم و اخرجوهم من حیث اخرجوکم و الفتنه اشد من القتل هر جا مشرکان را دریافتند به قتل رسانید و از شهرهایشان برانید چنان که آنان شما را از وطن آواره کردند و فتنه گری که آنان کنند سخت تر از جنگ و فسادش بیشتر است. و در رابطه با رزمندگان اسلام باید بگویم که همیشه با توکل به خدا و ائمه معصومین و اجرای دستورات رهبر عزیز و عالی قدرمان بر دشمنان بتازید تا آنها را از صفحه روزگار بردارید و هیچ وقت بر پیروزی هایتان مغرور نشوید چون در مرحله اول این شما نیستید که میجنگید و این شما نیستید که شلیک میکنید بلکه طبق آیه قرآن مجید و ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی و شما باید مجاهد فی سبیل الله باشید آن کسی که جهاد کند کلمه الله هی العلیاء تا این که اراده خدا بالا بیاید و حاکم بر اراده ها شود این همان راه خداست سلام و دعای همیشگی تان را فراموش نکنید

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار از عمر ما بکاه و بر عمر او بیفزای خدایا خدایا رزمندگان ما را نصرت و یاری فرما .

عباس کریمی ۶۱٫۱٫۲۷

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا