شهید عباس هادیان

شناسه

نام: عباس
نام خانوادگی: هادیان دولت آبادی
نام پدر: کاظم
نام مادر: حشمت
تاریخ تولد: ۱۳۳۱/۸/۲۷
محل تولد: تهران
سن: ۳۰ سال
تحصیلات: دیپلم ریاضی
وضعیت تاهل:
مسئولیت: فرمانده گردان عمار
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۵/۷
محل شهادت: کوشک
نحوۀ شهادت: رمضان
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۴ ردیف۸ شماره۱مکرر

زندگینامه

شهید عباس هادیان بیست و هفتم آبان ۱۳۳۱، در تهران چشم به جهان گشود. او سومین فرزند خانواده بود. وی دوره دبستان را در مدرسه نراقی و دبیرستان را در مدرسه پیرسینا تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت. تابستانها کارگری میکرد تا خرج تحصیلش را دربیاورد. بعد از تمام شدن درسش در شرکت چوب سازی مشغول به کار شد. از سوی سپاه پاسداران در جبهه حضور یافت. هفتم مرداد ۱۳۶۱، با سمت فرمانده گردان عمار در کوشک بر اثر اصابت ترکش به سر شهید شد.

وصیتنامه

فرازی از وصیتنامه شهید عباس هادیان

در راه خدا کار کردن تفرقه ندارد. از تفرقه دوری کنید. در میان خانواده، دو دوست و در اجتماع از تفرقه دوری کنید که بزرگترین ضربه از تفرقه است.

کتاب

نام کتاب: جای من اینجاست

درباره: سردار شهید عباس هادیان دولت آبادی

نویسنده: فریبا انیسی

انتشارات: نشر ۲۷

این کتاب جلد ۲۱ از مجموعه کتاب‌های «بیست و هفت در ۲۷» است که در آن در روایتی مستند – روایی در قالب داستان زندگینامه سردار شهید «عباس هادیان دولت‌آبادی» از فرماندهان گردان «عمار» از لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)، ارائه می‌شود. در پایان کتاب گوشه‌هایی از زندگی عباس هادیان به روایت اسناد و تصاویر بیان می‌شود.

بخشی از این کتاب:

حاج همت ۶ صبح ۴ مرداد، با فرمانده گردان‌ها و معاون‌هایشان جلسه توجیهی گذاشت. عباس هادیان هم به‌جای حاجی‌پور که از ناحیه پا مجروح شده بود و برگشته بود عقب، فرمانده گردان عمار شد. همت در جلسه، تذکرات لازم و اشکالات مرحله سوم عملیات را توضیح داد. شبِ همان روز، حاج همت با فرمانده گردان‌ها ازجمله عباس با یک تویوتا استیشن از اهواز به سمت خط مقدم جبهه حرکت کردند تا محور شمال پاسگاه زید را شناسایی کنند.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا