شهید سید ناصر بنی جمالی

شناسه

نام: سید ناصر
نام خانوادگی: بنی جمالی
نام پدر: محسن
نام مادر: بتول
تاریخ تولد: ۱۳۳۶/۸/۲۴
محل تولد: تهران
سن: ۴۲ سال
تحصیلات: حوزوی ، دانشجوی الهیات
وضعیت تاهل: متاهل
مسئولیت: دادیار دادسرای کرج ، مدیر داخلی دادگاه مبارزه با منکرات
تاریخ شهادت: ۱۳۶۰/۴/۹
محل شهادت:
نحوۀ شهادت: ترور ضد انقلاب
مزار: بهشت زهرای تهران ( قطعه ۲۴ ، ردیف ۹۲، شماره ۴ )

زندگینامه

شهید سید ناصر بنی جمالی سال ۱۳۳۶ در تهران متولد شد. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدارس تهران به پایان رساند و ۱۶ ساله بود که جهت کسب علوم دینی به شهر قم عزیمت نمود و در مدرسه حقانی در جوار مرقد حضرت معصومه(س) با جدیت تمام به کسب معارف اسلامی مشغول شد.

همزمان با حرکت پر خروش امت حزب الله به همراه چند تن از دوستانش در حوزه به منظور تبلیغ پیام ها و رهنمودهای امام راهی زاهدان شد، ولی چند روزی بیشتر از اقامت آنان در آن سامان نگذشته بود که توسط مزدوران ساواک بازداشت و پس از چندی آزاد گردید. آنگاه به تهران مراجعت کرد و فعالیت های مبارزاتی خود را ادامه داد.

پس از ورود امام به میهن، سید ناصر این افتخار و شایستگی را یافت تا با دست مبارک امام عمامه بر سر گذاشته و لباس مقدس روحانیت را بر تن نماید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دانشکده الهیات رفت و همزمان با تحصیل در آنجا به خواندن دروس حوزوی نیز ادامه داد.

پس از انقلاب فرهنگی و تعطیلی موقت دانشگاه ها، وی به سمت دادیار دادسرای انقلاب اسلامی کرج منصوب شد و مدت یک سال در این مقام به انجام وظیفه پرداخت، آنگاه مجدداً به تهران بازگشت و به عنوان مدیر داخلی دادگاه مبارزه با منکرات به خدمت مشغول گردید.

وی تجسم یک روحانی مبارز و دانشجوی مجاهد بود. دست به انتشار نشریه ای به نام «فتح» زد که در آن اندیشه های دینی و انقلابی خود و راه های پاسداری از دستاوردهای عظیم نهضت اسلامی را می نوشت.

وی در کنار همه فعالیت های دینی و انقلابی خویش از توجه به تربیت بدنی و ورزش نیز غافل نبود و در برخی رشته های ورزشی مدال دریافت کرده بود. او در ورزش و طرح های ورزشی تخصص داشت به گونه ای که عده ای از ورزشکاران او را کاندیدای سرپرستی تربیت بدنی کشور نمودند.

فعالیت ها و مجاهدت های این روحانی وارسته و انقلابی خاری در چشم منافقین کوردل بود، سرانجام در تاریخ نهم شهریورماه سال ۱۳۶۰ مورد کینه جویی منافقان قرار گرفت و در پی دستیابی به خانه تیمی منافقین بر اثر اصابت رگبار منافقین به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در بهشت زهرای تهران  به خاک سپرده شد.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا