شهید سید مسعود جعفریان

شناسه

نام: سید مسعود
نام خانوادگی: جعفریان
نام پدر: حسین 
نام مادر: بدرالسادات
تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۱۲/۵
محل تولد: اصفهان
سن: ۱۹ سال
تحصیلات: دوم راهنمایی
وضعیت تاهل: مجرد
مسئولیت:
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۱/۲۹
محل شهادت: فاو
نحوۀ شهادت:
مزار:

زندگینامه

پنجم اسفند ماه سال ۱۳۴۸ در اصفهان دیده به جهان گشود. پدرش سید محمد حسین و مادرش بدرالسادات نام داشت. او مجرد بود و تحصیلاتش را تا مقطع دوم راهنمایی ادامه داده بود پس از حضور در جبهه بیست و نهم فروردی ماه سال ۱۳۶۷ بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. در ادامه زندگینامه این شهید والامقام را می‌خوانید.

خانواده شهید جعفریان در سال ۱۳۵۲ از اصفهان به تهران مهاجرت می‌کنند و ساکن شهرری بودند. شهید جعفریان دوره دبستانش را در شهرری گذراند. بعد از آن تا مقطع راهنمایی در قیطریه به تحصیل ادامه داد و در سال ۱۳۶۳ به دلیل شرایط خانوادگی به اصفهان مراجعت کردند.

و در سال ۱۳۶۴ در بسیج ثبت نام کردند به دلیل پیشرفتی که در کارش داشت پس از مدتی فعالیت، وارد سپاه شد و به جبهه جنوب اعزام گردید.

و هر چند ماه به مرخصی می‌آمد و حقوق خود را که دریافت کرده بود چکمه و کاپشن می‌خرید و به جبهه می‌برد و اگر در خانه از این قبیل وسائل هم بود با خود می‌برد و می‌گفت آنجا لازم می‌شود.

این ایاب و ذهاب ادامه داشت تا اول سال ۱۳۶۷ که به درجه رفیع شهادت نائل آمد. البته در مدتی که در سپاه بود در قسمت‌های مختلف انجام وظیفه می‌کرد. مدتی با بی سیم کار می‌کرد و مدتی نیز در قسمت غواصی بود.

و آخرین جایی هم که حضور داشتند تیر باران بود در حالی که در فاو پشت تیرباران بود. نیروهای دشمن با هلی‌کوپتر به او حمله کردند و او رابه شهادت رساندند. پس از شهادتش تا ۸ ماه در همان مکان دفن بود و پس از پایان جنگ جسم او را آوردند و تحویل دادند.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا