شهید سید محمد اینانلو

شناسه

نام: سید محمد
نام خانوادگی: اینانلو
نام پدر: سیدعلی
نام مادر: نجمه
تاریخ تولد: ۱۳۴۳/۴/۲۰
محل تولد: شهریار
وضعیت تاهل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۱۲/۱۲
محل شهادت: طلائیه
عملیات: خیبر
مسئولیت: جانشین معاونت طرح و عملیات ل۲۷
مزار: امامزاده بی بی سکینه
سایر اطلاعات: برادر شهید سید محمود اینانلو و فرزند شهید سید علی اینانلو

زندگینامه

شهید سید محمد اینانلو در تابستان سال ۱۳۴۳ در خانواده ای مذهبی و از تبار سادات علوی در روستای یوسف آباد قوام شهریار دیده به جهان گشود . دوران طفولیت را در دامن مادری متدین و پدری زحمتکش پرورش یافت.

سید محمد که فرزند ارشد خانواده بود، هنگام پیروزی انقلاب اسلامی، تنها ۱۴ سال داشت اما خیلی زود به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق شد و پس از مدتی جای خود را در میان رزمندگان لشکر محمد رسول الله پیدا کرد.

او با تلاشی مستمر و خستگی ناپذیر درس را با موفقیت به پایان رساند و دیپلم گرفت. انقدر مستعد و شجاع بود که ردای مسئولیت گردان سلمان از لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) را برازنده قامت او دیدند و پس از نه ماه حضور مخلصانه و سلحشورانه و حماسه سازی در جبهه های نبرد در اسفند ماه سال ۶۲ به دیدار مولا و سروراش حسین ابن علی (ع) شتافت.

برادر دیگر شهید (محمود) و پدرش شهید (سید علی) نیز در راه پاسداری از وطن به خیل شهدا پیوسته اند.

وصیتنامه

بسم الله الرحمن الرحیم

آنهایی که ایمان آوردند و هجرت کردند و جهاد کردند در راه خدا باجانها و مالهایشان نزد خداوند درجه والایی دارند.

با سلام و درود به یگانه منجی عالم بشریت حجه ابن الحسن العسکری (عج) و سلام و درود بیکران به یگانه پرچمدار انقلاب اسلامی ایران پیر جماران وامید مستضعفان جهان و یار محرومان و سلام و درود به کلیه شهدای گلگون کفن خونین انقلاب اسلامی از صدر اسلام که با ایثار خون عزیزشان درخت پربار انقلاب را آبیاری کردند و پیش انبیا واولیاء و ائمه معصومین خود را سرافراز ساختند.

سلام و درود برامت شهید پرور قهرمان ایران و خانواده های شهدا این نور چشمان امام عزیز این حقیر چند جمله ای را به عنوان تذکر وصیت با این زبان قاصرم که مینویسم . اولا انگیزه و هدفی که باعث این شد که من به جبهه بروم ، عشق به او و عشق به جهاد فی سبیل الله و عشق به روح الله و عشق به لقای الله و عشق به شهادت در راه خدا بود. شهادتی که نزدیکترین راه و سریعترین راه تقرب به خداست شهادت راهی آگاهانه در راه هدفی مقدس است که برنامه اسلامی از عصروحی تا کنون بر شهادت توام با شهامت بوده است شهادت دریچه آزادی از دنیا شهادت منتهای حرکت یک مسلمان شهادت آرزوی قلوب عارفان شهادت نهایت آرزوی مشتاقان و عاشقان.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا