شهید سید روح الله عجمیان

شناسه

نام: سید روح الله
نام خانوادگی: عجمیان
نام پدر: سید میرزاولی
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۷۴/۱۱/۲۰
محل تولد: کوهدشت
سن: ۲۷ سال
تحصیلات:
وضعیت تاهل: مجرد
مسئولیت:
تاریخ شهادت: ۱۴۰۱/۸/۱۲
محل شهادت:
نحوۀ شهادت: : ضربات متعدد چاقو، سنگ و لگد اغتشاشگران
مزار: امام‌زاده محمد و سکینه خاتون حصارک کرج

زندگینامه

شهید سید روح‌الله عجمیان، متولد ۲۰ بهمن سال ۱۳۷۴ در کوهدشت لرستان و از بسیجیان حوزه ۴۱۷ شهدای کمالشهر کرج بود که سابقه عضویت ۱۲ ساله در بسیج را داشت. وی در رشته ورزشی کاراته فعالیت می‌کرد و دارای کمربند مشکی دان ۱ در رشته فنی نینجا رنجر بود.

او برای حضور در جنگ سوریه هم ثبت نام کرده بود، اما نتوانسته بود به آنجا برود. روح‌الله عاشق شهادت بود. برای اعزام به منطقه مرزی زاهدان و مبارزه با گروهک‌های تروریستی، اشرار و قاچاقچیان دوره آموزشی دیده و در انتظار اعزام بود. همان منطقه ای که رهبر انقلاب آن را به تنگه اُحُد ایران تعبیر کردند و روح‌الله شهادت را در تنگه اُحد و در جنگ با اشرار جستجو می‌کرد و نمی‌دانست در محله خودش، همانجا که بزرگ شده و شب و روزش را در آن گذرانده، اینطور غریبانه، به خاک و خون می‌غلتد.

خبر فراخوان اغتشاش و تجمع آنها در بهشت سکینه کمالشهر کرج که به گوش پاسداران امنیت رسید، از پایگاه بسیج حوزه ۴۱۷ شهدای کمالشهر زنگ زدند که بیا برویم برای مأموریت. یک ساعت قبل از شروع مراسم، سید روح‌الله همراه با دیگر دوستان بسیجی‌، راهی منطقه مأموریت شد تا حافظ امنیت باشد؛ بدون اینکه خبر داشته باشد اغتشاشگران برای او و دوستانش، شمشیرِ بی‌رحمی را از رو بسته بودند.

حدود ساعت ۱۲ ظهر پس از آغاز درگیریِ اغتشاشگران در بهشت سکینه، عده ای از آنها سید روح‌الله را دوره کردند تا از دیدرسِ دوستانش دور باشد. زن و مرد، چند نفره به او حمله می‌کنند و با لگد به بدن او می‌کوبند. جسمش را روی زمین می‌کشند و به زیر کامیون می‌اندازند. با چاقو و چند ضربه از پشت، قلبش را می‌شکافند و چاقو را از کمر تا شکمش فرومی‌کنند. پیکر نیمه جان و نیمه برهنه‌اش را در خیابان رها می‌کنند و حتی نمی‌گذارند کسی برای کمک‌ به او نزدیک شود. و اینچنین مظلومانه و ناجوانمردانه به شهادت رسید.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا