شهید سید حسین اسلامی فر

شناسه

نام: سید حسین
نام خانوادگی: اسلامی فر
نام پدر: سید قاسم
نام مادر:
تاریخ تولد: ۱۳۶۳/۶/۳۱
محل تولد: تهران
سن: ۲۰ سال
تحصیلات: پنجم ابتدایی یا پایان راهنمایی
وضعیت تاهل: مجرد
مسئولیت:
تاریخ شهادت: ۱۴۸۳/۶/۱۳
محل شهادت:
نحوۀ شهادت: : ضربه مزاحمین نوامیس
مزار: تهران، بهشت زهرا (قطعه ۲۰۷، ردیف ۹۲، شماره ۴۰)

زندگینامه

شهید سید حسین اسلامی فر در ۳۱ شهریور سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد. دوره ابتدایی را تا کلاس پنجم سپری کرد و سپس نزد پدرش در نیام دشت در پلاستیک سازی مشغول کار شد. او به قدری نسبت به همه محبت داشت که کارگران افغان که با او کار میکردند، حاضر بودند برای او چند ماهی هم به طور مجانی کار کنند، ولی از نزدش نروند. او از ایام کودکی علاقه خاصی به ائمه اطهار داشت و در ایام فاطمیه همیشه لباس مشکی می پوشید.

ماجرای شهادت او بدینگونه بود که فردی به نام هاشم دوخط و دوستانش در کنار پمپ بنزین خیابان خاوران برای دختری مزاحمت ایجاد می کنند. سیدحسین به این کار آنها اعتراض می کند، ولی آنها دسته جمعی روی سرش می ریزند و با جسم نوک تیزی ضربه ای به او می زنند و او را از پا در می آورند. هاشم دوخط از صحنه می گریزد، اما پلیس که چند تن از همدستان او را دستگیر کرده بود، محل سکونت او را شناسایی می کند و او را تحت نظر قرار می دهد و بالاخره دستگیرش می‌کند.

بدین ترتیب سیدحسین در ۱۳ شهریور سال ۱۳۸۳ در اثر ضربه مغزی به شهادت می‌رسد. خانواده این شهید بزرگوار اعضای بدن او را به بیماران اهدا کردند و پیکر پاکش را در قطعه ۲۰۷ بهشت زهرا (س) به خاک سپردند.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا