شهید رضا عزیزی علویجه

شناسه

نام: رضا
نام خانوادگی: عزیزی علویجه
نام پدر: احمد
نام مادر: لیلا
تاریخ تولد: ۱۳۴۳/۴/۲۵
محل تولد: تهران، شمیرانات
سن: ۱۹ سال
تحصیلات: دیپلم اقتصاد
وضعیت تاهل: مجرد
مسئولیت: مسئول دسته
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۱/۲۴
محل شهادت: شرهانی
نحوۀ شهادت:
مزار: بهشت زهرای تهران ( قطعه ۲۸ ، ردیف ۸۶ ، شماره ۲۱ )

زندگینامه

شهید رضا عزیزی علویجه در بیست و پنجم تیر ۱۳۴۳، در شمیرانات به دنیا آمد. پدرش احمد، خواربار فروش و راننده بود.

رضا در زمینه فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار فعال بود. تواضع و فروتنی، ساده‌پوشی، مخالفت با هوای نفس و ضدیت با حب دنیا و ایثار و از خودگذشتگی از خصوصیات او بود. در فعالیت‌های قرآن بسیار فعال بود و با آن انس بسیار داشت؛ به طوری که بعضی از دوستانش به او لقب کلید قرآن داده بودند. قبل از انقلاب، مشغول تحصیلات علوم دینی در یکی از حوزه‌های دینی شهر ری شده بود.

در خرداد سال ۱۳۶۱ پس از اخذ دیپلم اقتصاد از دبیرستان شهید مظلوم شهرری بلافاصله در واحد گزینش تربیتی آموزش و پرورش شهرری مشغول خدمت صادقانه شد. پس از سه ماه به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و پس از طی دوره آموزشی پادگان امام حسین(ع) به جبهه رفت.

با شرکت در عملیات والفجر یک در روز ۲۲ فروردین ۱۳۶۲ در اثر اصابت ترکش خمپاره دشمن از ناحیه سر مجروح شد. پس از دو روز نبرد سنگین در ظهر روز ۲۴ فروردین در تپه دیده بانی ۲۱۱ کله قندی در حوالی پاسگاه شرهانی در اثر اصابت ترکش مجدد و گرفتن موج انفجار خمپاره سنگین دشمن به شهادت رسید. مزار این شهید در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران ( قطعه ۲۸ ، ردیف ۸۶ ، شماره ۲۱ ) واقع شده است.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا