شهید رضا ترابی

شناسه

نام: رضا
نام خانوادگی: ترابی
نام پدر: ولی محمد
نام مادر: انیسه
تاریخ تولد: ۱۳۳۶/۸/۶
محل تولد: تهران
سن: ۲۴ سال
تحصیلات: لیسانس برق
وضعیت تاهل: مجرد
مسئولیت: مسئول تبلیغات شاخه دانشجویی حزب جمهوری اسلامی
تاریخ شهادت: ۱۳۶۰/۴/۷
محل شهادت: حزب جمهوری اسلامی
نحوۀ شهادت: بمبگذاری سازمان حزب جمهوری اسلامی
مزار: مقبره ۷۲ تن، بهشت زهرای تهران  ( قطعه ۲۴ ، ردیف ۱۵۰ ، شماره ۲۱ )

زندگینامه

شهید رضا ترابی، ششــم آبان 1336 در تهران چشم به جهان گشود. هنوز ۱۳ ساله بود که پدرش را از دست داد. در سال ۱۳۵۶ دوره متوسطه را به پایان رساند و در رشته برق دانشگاه صنعتی شریف به تحصیل پرداخت. با شروع مبارزات مردم به صف انقلابیون پیوست و با تمام قوا به خدمت اسلام و یاری حضرت امام خمینی (ره) برخاست.

بیشتر فعالیت‌های او در مسجد سید سجاد بود. مسجدی که محل محبوب جوانانی بود که روحیه انقلابی‌تری داشتند و می‌دانستند که نباید در برابر ظلم سکوت کرد.

پس از به ثمر رسیدن انقلاب با عضویت در انجمن اسلامی دانشگاه به فعالیت های مذهبی – سیاسی خویش شدت بخشید و در ادامه مبارزاتش در اواخر سال ۱۳۵۸ فعالیتهای مستقیم خویش را در حزب جمهوری اسلامی با کوشش های ارزنده اش در شاخه دانشجویی حزب شروع نمود و سپس بخاطر شور و علاقه و صداقتش به عضویت حزب درآمد. از آن پس مسئولیت قسمت تبلیغات شاخه دانشجویی را پذیرفت .

 سرانجام در شامگاه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی زادگاهش توسط سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بر اثر انفجار بمب به شــهادت رسید. مزار وی در آرامگاه شهدای هفت تیر در بهشت زهرای تهران (قطعه ۲۴، ردیف ۱۵۰، شماره ۲۱) قرار دارد.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا