شهید داوود تهمتن

شناسه

نام: داوود
نام خانوادگی: تهمتن
نام پدر: اسدالله
نام مادر: فاطمه
تاریخ تولد: ۱۳۳۸/۱۰/۲
محل تولد: میانشهر (روستای میانده – اسلام آباد)
سن: ۲۵ سال
تحصیلات: دبیرستان
وضعیت تاهل:
مسئولیت: معاون گردان انصار ل۲۷
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۳/۱۲/۲۳
محل شهادت: دجله
نحوۀ شهادت: بدر
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)

زندگینامه

شهید داود تهمتن در سال ۱۳۳۸ در روستای اسلام آباد(میانده) پا به عرصه وجود نهاد. وی که سومین فرزند خانواده بود در اوان کودکی پدرش را از دست داد.

در سن شش سالگی وارد دبستان گردید و سپس دوران راهنمایی را پشت سر گذاشت و تحصیل خود را در دبیرستان ادامه داد. در این هنگامه از زندگی او بود که حرکت پر خروش مردم جهت سرنگون کردن طاغوت زمان آغاز شد و وی که کمتر از هیجده سال داشت همراه مردم شد.

اوائل انقلاب در یک حرکت جسورانه برای اولین بار در برابر چشمان پلیس شاه و دید صدها نفر مجسمه طاغوت را از بلندی به زیر انداخت.

با شروع جنگ، عازم جبهه شد و در اغلب عملیات ها شرکت فعلانه داشت. چند بار زخمی شد و در بیمارستان بستری گردید ولی شوق او به ماندن در کنار رزمندگان باعث شد که با پیکر مجروح و پای شکسته و تیر خورده عصا به دست در جبهه ظاهر گشته و با یاران فعالیت نماید.

پس از اعزام به تیپ مقدس۳۳ المهدی(عج) همراه با چند تن از هم رزمانش گردان دلاورو مشتاق شهادت فجر راانتخاب نمودند که در تمام عملیات خط شکن و پیشتاز بود.

ازدواج نمود چند شب بعد از عروسی دوباره به جبهه رفت.

سرانجام در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات پیروزمند و افتخار آفرین بدر در حالی که معاونت گردان انصار لشکر محمد رسول الله(ص) به عهده داشت تا آخرین قطره خون از اسلام دفاع نمود و به لقاءالله محبوب خود شتافت و شهید شد

وصیتنامه

بسم الله الرحمن الرحیم

مادر جان

به خدا قسم هنگامی که به مرخصی می‌آیم و چشمم به خانواده‌ شهدا می‌افتد انقدر پیش این خانواده‌ها شرمنده می‌شوم که از خدا می‌خواهم که مرا در این عملیات سرنوشت‌ساز از این همه درد و رنج نجات دهد و شهادت را نصیب این بنده‌ حقیر بکند، هر چند لایق آن نیستم. این دنیا برای من حکم زندان را پیدا کرده و در نبود همرزمانم هر روز این حصار تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌شود.

اگر پاهایم از پیکرم جدا نشده بود آنها را به حالت دو بگذارند تا ببینند چگونه با جهش سریع و حرکت شتابد، به سوی معشوق روان بودم.

 و اگر شهید گمنام شدم روزهای پنج شنبه (شب‌های جمعه) که می‌آیید گلزار شهدا، رو به سوی کربلا کنید و برایم فاتحه بخوانید.

خدایا به حق محمد و آل محمد(ص) همه ما را مقام رفیع شهادت اعطا بفرما. خدایا به حق محمد و آل محمد(ص) قلب نازنین امام زمان(عج) حجت ابن الحسن از ما خشنود بگردان.

خدایا به حق محمد و آل محمد(ص) رزمندگان اسلام را هر چه سریعتر به کربلای حسین(ع) برسان.

الهی آمین یارب العالمین

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا