شهید حمید اسدی

شناسه

نام: حمید
نام خانوادگی: اسدی
نام پدر: یوسف
نام مادر: کبرا
تاریخ تولد: ۱۳۴۱/۹/۸
محل تولد: تهران
سن: ۲۱ سال
تحصیلات: دیپلم تجربی
وضعیت تاهل: متاهل
مسئولیت: فرمانده گردان جعفر طیار و مسئول اداره اطلاعات
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۱/۲۵
محل شهادت: شرهانی
نحوۀ شهادت: والفجر ۱
مزار: تهران، بهشت زهرا، قطعه۲۶ ردیف۷۵ شماره۴۵
سایر اطلاعات: برادر شهید داود اسدی

زندگینامه

شهید حمید اسدی در آذرماه سال ۱۳۴۱ در تهران دیده به دنیا گشود.

وی پیش از پیروزی انقلاب در سوئد به همراه برادران خود تحصیل میکرد اما با شروع تظاهرات، به کشور برگشت و همراه مردم شد. سال چهارم دبیرستان را در دبیرستان آذر تهران گذراند و دیپلم تجربی گرفت.

با شروع جنگ از طریق تیپ۲۷ به جبهه رفت. فرمانده گردان جعفر طیار و نیز مسئول اداره اطلاعات بود. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد.

وی در عملیات والفجر۱ به شهادت رسید. برادرش نیز به شهادت رسیده است.

وصیتنامه

من شاهدی هستم بر وحدانیت و یگانگی خداوند جل و جلاله.

تمامی وجودم با تمامی اخلاص این ندا را دارد که سید و آقای من رسول و پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی(ص) می باشد و از اعماق وجودم شهادت بر معصومیت و نزاکت دوازده امامم که آخرین آنها مهدی موعود است میدهم. الحق که ای خداوند سبحان، ما بندگان تو چقدر به تو کفر می ورزیم. الحق که بعد از ایمان آوردنمان چه میزان از فرامین تو سرپیچی نموده ایم. ای خداوند این تنها تو هستی که از اعمال خلاف ما که در خفا صورت گرفته آگاهی. و تنها تو هستی که ستارالعیوب هستی. و تنها تو هستی که هرگاه تو را بخوانیم پاسخمان میدهی و تنها تو هستی که بعد از اینهمه گناه بر دوستی ات با ما باقی میمانی.

ای خداوند بزرگ مرا ببخش و بیامرز که اگر رحمت و مغفرت تو نباشد ما چگونه با این روی سیاه و چهره پر از گناه خود در محضر تو قرار بگیریم. ای خدا تو را به آبرو و مقام کسانی که در نزد تو آبروشان محفوظ است مرا ببخش و مرا با محبانت و دوستانت داود و سایر شهدا محشور بگردان. خدایا از تو میخواهم که اگر من گناهی کرده ام لااقل داود در نزد تو روسیاه نگردد و شفیع ما در آخرت باشد.

ای خدای بزرگ مرا دریاب. ای خدای بزرگ به تو پناه می برم و از تو مغفرت و حشر با آبرودارانت را خواستارم.

من چنان عاشق امام خمینی هستم که زندگی و شهادت خود را مدیون این نایب امام زمان هستم. من آنچنان دوستدار او هستم که به اذن و فرمان او آمادۀ ایثار خون خود شده ام. امام نوری است از انوار الهی که اگر از این نعمت شکرگزاری به عمل نیاید کفران نعمت خداوند شده است. حضرت مهدی امام را دوست دارد تا حدی که از رزمندگان در موقع شفای حالشان خواستار این شده است که برای امام دعا کنید.

در حال حاضر که شما در این زمان زندگی می‌کنید تنفس شما در این هواکت رو خون شهیدان به مشام می‌رسد مسئولیت آور است و هر کسی ساده از این مسئله بگذرد در آن دنیا مخذه خواهد شد چرا که هر روز گلی از گلستان این دیار پرپر می‌شود و به رستگاری می‌رسد ما تنها مسئول خون شهدای خوب نیستیم بلکه مسئول نجات مستضعفین نیز هستیم آنجایی که امام فریاد می‌زند ما چه کنیم و چگونه نصرت دهیم این مردم محروم فلسطین را من با حضور خود در این جبهه‌ها به ندای این بزرگوار لبیک می‌گویم.

من با گشوده شدن چشمانم مسئولیت‌های سنگینی بر دوشم گذاشته شد که تاب آوردن زیر هر کدام بدون توکل به الله غیر ممکن می‌نمود. بعد از دوره راهنمایی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتم که آن موقع بیش از ۱۴ سال نداشتم آنجا بود که مسیر زندگیم تغییر کرد سال ۵۷ که ۱۶ سال داشتم به ایران بازگشتم و در جریان انقلاب اسلامی قرار گرفتم و هدایت یافتم و زندگیم دگرگون گشت و اندیشه و تفکرم تفکری الهی شد.

این تحول باعث شد که سال ۵۹ بعد از اتمام تحصیلاتم عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یاران امام خمینی و سربازان امام زمان شدم ورودم به این مکتب شهادت موجب شد که در مسیری قرار گیرم که همش جز نعمت و برکت و اخلاص چیز دیگری نصیبم نشد.

خدا را شکر که در این کاروان مسافری هستم که مقصد و حرکتش تماماً جلب رضایت خداست معلم و همراه عزیزم داوود شهید بود که زندگی و شهادتش برایم درسی بود که راهی جز سعادت و رستگاری چیز دیگری نیست. به لطف خداوند بود که توانستم در فتح المبین شرکت کنم ولی چون خالص نشده بودم سالم برگشتم تا با اصلاح خود به معرکه عاشقان بازگردم تلاش می‌کردم تا در سایر عملیات‌ها شرکت کنم قسمت نمی‌شد تا اینکه اشکال را یافتم و آن این بود که مجرد بودم تصمیم گرفتم ازدواج کنم.

روزنه امید دوباره روبرویم گشوده شد و با عنایت خداوند موفق شدم در عملیات شرکت کنم و به خیل پاک کاروان شهدا بپیوندم.

از پدر و مادرم کمال تشکر را دارم از این بابت که مشقات و زحمات فراوانی را در رابطه با من متحمل شدند و از آنها عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم حق والدین را ادا نمایم و از شما حلالیت می‌خواهم انشاالله که بپذیرید.

از همه حلالیت می‌خواهم و امیدوارم مرا ببخشند برای همگی شما طول عمر و صبر خواسته‌ام و اینکه ثواب شهید نیز نصیب شما گردد.

السلام علیک یا اباعبدالله

سلام بر امام زمان مهدی منتظر

والسلام

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا