شهید حسین رضائیان

شناسه

نام: حسین
نام خانوادگی: رضائیان
نام پدر: علی اصغر
نام مادر: زهرا
تاریخ تولد: ۱۳۴۱/۱/۱
محل تولد: تهران، شمیران
سن: ۲۳ سال
تحصیلات: دیپلم ، دانشجوی حقوق
وضعیت تاهل: مجرد
مسئولیت:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۴/۱۲/۱۳
محل شهادت: محور آبادان ماهشهر
نحوۀ شهادت:
مزار: گلزار شهدای امامزاده پنج تن لویزان

زندگینامه

شهید حسین رضائیان یکم فروردین ۱۳۴۱، در شمیرانات تهران چشم به جهان گشود. پدرش علی اصغر، معمار بود. حسین پسر سوم خانواده بود و در همان سال‌های تدریس در پایه راهنمایی و دبیرستان با ورود به هیات‌های قرآنی که توسط استاد «اربابی» در محله «لویزان» برگزار می‌شد، در کلاس‌های قرآن شرکت می‌کرد. شوق بسیاری به گفتن اذان در مسجد داشت و با علاقه‌ای که به قرائت قرآن از خود نشان می‌داد به سرعت روخوانی و قرائت قرآن را فرا گرفت.

حسین آن‌قدر در تحصیل و یادگیری قرآن کوشا بود که در همان ایام از یکی از روحانیون مسجد محله یک قرآن هدیه گرفت. پیشرفت او در یادگیری قرآن تا آن‌جا بود که در سال‌های قبل از انقلاب حدود سال ۱۳۵۵ شروع به برگزاری کلاس‌های قرآنی کرد و تا آنجا که می‌توانست سعی در تعلیم هرچه بهتر و برگزاری این کلاس‌ها در میان هم محله‌ای‌هایش داشت.

وقتی برای اولین بار برای خدمت سربازی و اعزام به جبهه‌ها اقدام کرد، به علت صاف بودن کف پاهایش معاف شد. بسیار از این موضوع ناراحت شد و از این رو وارد حوزه تدریس شد و در ابتدا به عنوان معلم قرآن در منطقه چهار آموزش و پرورش مشغول به کار شد و سعی کرد دوستانی که در زمینه فرهنگی و قرآنی فعال هستند را به آموزش و پرورش معرفی کند.

علاوه بر این فعالیت‌ها، شهید رضاییان مسوول فرهنگی بسیج مسجد جامع لویزان بود. پس از مدتی به عنوان معاون تربیتی منطقه شش منصوب شد. سپس در کنکور شرکت کرد و در رشته حقوق دانشگاه تهران قبول شد. همزمان با تحصیل در دانشگاه، به تدریس هم ادامه می‌داد.

حسین رضاییان به صورت داوطلبانه به جبهه رفت و سه سال مداوم در کنار رزمندگان بود و سرانجام در سال ۱۳۶۴ مصادف با عملیات والفجر ۸ در حال بردن تجهیزات و تدارکات مورد اصابت ترکش گلوله توپ قرار گرفت و به شهادت رسید. پیکر او در «امامزاده پنج تن» لویزان به خاک سپرده شده است.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا