شهید جواد واضحی فرد

شناسه

نام: جواد
نام خانوادگی: واضحی فرد
نام پدر: عبدالحسین
نام مادر: صغری
تاریخ تولد: ۱۳۴۱/۶/۱۴
محل تولد: تهران
سن: ۲۴ سال
تحصیلات: دیپلم تجربی
وضعیت تاهل: متاهل (دارای ۱ فرزند)
مسئولیت: مسئول پرسنلی ل۲۷
شغل:
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۱۹
محل شهادت: شلمچه
نحوۀ شهادت: کربلای۵
مزار: تهران، بهشت زهرا(س)، قطعه۲۴ ردیف۸۸ شماره۴۸
سایر اطلاعات: برادر شهیدان حمیدرضا و عباس

زندگینامه

شهید جواد واضحی فرد چهاردهم شهریور ۱۳۴۱، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش عبدالحسین، لوازم بهداشتی فروش بود. جواد تا پایان دوره متوسطه در رشته علوم تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به عنوان لشکر ۲۷ محمد رسول الله در جبهه حضور یافت. نوزدهم دی ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش شهید شد. برادرانش حمیدرضا و عباس نیز شهید شده اند.

وصیتنامه

فرازی از نامه شهید جواد واضحی فرد

ما در اینجا بین برادرانی هستیم که مدت ها در جنگ و جهاد در راه خدا بوده اند و عاشقانی که فقط درک حضورشان ، گویای حالشان است . امتحان الهی برای مثل منی که غرق در محبت دنیا هستم سخت است و فقط باید از خدا خواست که ما را از امتحانات خود سرفراز بیرون آورد.

کتاب

نام کتاب: سومین پلاک

درباره: شهید جواد واضحی فرد

نویسنده: فاطمه وفایی زاده

انتشارات: ۲۷ بعثت

تعداد صفحات: ۱۵۲

برشی از کتاب:

کارها که سبک می‌شد و فرصت کوچکی پیدا می‌کرد، می‌آمد خانه، سر می‌زد. بیشتر وقت‌ها خسته و خاک‌آلود بود، اما مریم عاشق همان ظاهر آشفته‌اش بود. گاهی شب می‌رسید و می‌دانست اگر بخوتبد نمی‌تواند با آن خستگی برای نماز شب بیدار شود، با همان حال، نماز شبش را می‌خواند. بعد از نماز، همین که مریم داشت حرف می‌زد، خوابش می‌برد، معلوم بود چند شبی نخوابیده است. وقتی می‌خوابید، مریم مدت‌ها می‌نشست بالای سرش و فقط نگاهش می‌کرد. انگار می‌خواست برای تمام موقع‌هایی که نبود، برای تمام موقع‌هایی که دلش برایش تنگ می‌شد، یا شاید برای تمام موقع‌هایی که نخواهد بود، الان که هست، بنشیند و نگاهش کند.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا