شهید جواد حاج ابوالقاسم صراف

شناسه

نام: جواد
نام خانوادگی: حاج ابوالقاسم صراف
نام پدر: حیدرعلی
نام مادر: زینت
تاریخ تولد: ۱۳۴۰/۴/۲۰
محل تولد: تهران
تحصیلات:
وضعیت تاهل:
تاریخ شهادت:۱۳۶۵/۱۰/۲۳
محل شهادت: شلمچه
عملیات: کربلای۵
مزار: تهران، بهشت زهرا، قطعه۲۶، ردیف۸۳

زندگینامه

شهید جواد حاج ابوالقاسم صراف در تابستان سال ۱۳۴۰ درست زمانی که بانگ اذان ظهر به گوش می رسید در محله دولاب تهران چشم به جهان گشود. وی دوران راهنمایی خود را در مدرسه توپچی تهران گذراند و از آنجایی که به کار کردن علاقه داشت بعد از اتمام دوران دبیرستان در یک مغازه فروش لوازم یدکی مشغول به کار شد. وی از دوران کودکی به قرآن و اهل بیت علاقه مند بود و اوقات فراغت خود را با قرائت قرآن نماز و شرکت در نماز جماعت می گذراند و علاقه زیادی به شرکت در جلسات مذهبی و مجلس روضه داشت و از میان ائمه ارادت خاصی به حضرت زهرا داشت.

دوران نوجوانی خود را در محضر اساتیدی چون شهید آیت الله سعیدی در مسجد امام موسی بن جعفری گذراند.

از آغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی از سال ۱۳۴۲ همراه انقلاب بود و با حکومت طاغوت مبارزه می نمود. وی در یک مغازه فروش لوازم یدکی ماشین شاگرد بود که در اوایل انقلاب صبح تا بعد از ظهر در محیط کارش حاضر می شد و سپس به تظاهرات و بعد از آن هم به خانه می آمد.

با پیروزی انقلاب عضو کمیته و بعد از آن در ۲۵ شهریور ۱۳۵۹ به خدمت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و با آغاز جنگ تحمیلی با مسئولیتهای مختلف از نیروهای عادی گرفته تا فرمانده گردان حضوری فعال داشت. وی در عملیاتهای متعدد لشکر ۲۷ نظیر مسلم بن عقیل، رمضان، والفجر ا، کربلای ۱ و کربلای ۵ با مسئولیتهای مختلف از نیروی عادی گرفته تا فرمانده گردان شرکت فعال داشت.

در عملیات کربلای ۵ فرماندهی گردان عملیات لشکر ۲۷ سپاه محمد رسول الله ﷺ را بر عهده داشت. در حین عملیات از جهت کمبود مهمات احتمال داد که برای نیروهایش مشکلی پیش بیاید لذا با تویوتا برای رساندن مهمات حرکت کرد و در راه بازگشت هدف تیر بعثیان قرار گرفت. سرانجام در روز ۲۳ دی ماه ۱۳۶۵ خون سرخش خاک شلمچه را رنگین ساخت و به فیض شهادت رسید.

وصیتنامه

فرازی از وصیتنامه شهید جواد صراف

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شهید پرور بدانید سعادت شما در دنیا و آخرت، پیروی از دستورات اسلام و قرآن است. آن چیز که شما را عزت می بخشد همین است.

امام را تنها نگذارید و از او اطاعت کنید. در راه اسلام و مملکت اسلامی از فداکاری و ایثار و از خود گذشتگی دریغ نمایید. بکوشید

در این دنیا برای جهان دیگر توشه بردارید که بهترین توشه تقوا است.

دشمنان ما باید بدانند این انقلاب پیروز است. خون شهدای ما انقلاب را بیمه کرده است. ولایت فقیه ولایت فرد نیست؛ جریان است. جریانی به در ازای همه تاریخ و به امتداد بعثت همه انبیاء الهی . ولایت فقیه در حقیقت ولایت فقه اسلام ، مکتب اسلام و ولایت خداست.

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا