شهید بهرام تندسته

شناسه

نام: بهرام(محمد)
نام خانوادگی: تندسته
نام پدر: اسد
نام مادر: حوریه طهماسبی
تاریخ تولد: ۱۳۴۰/۹/۱
محل تولد: تهران
تحصیلات: دیپلم اقتصاد
وضعیت تاهل:
تاریخ شهادت:۱۳۶۲/۲/۲۱
محل شهادت: فکه
عملیات: والفجر۱
مسئولیت: فرمانده گردان حمزه – فرمانده گردان عمار
مزار: تهران، بهشت زهرا، قطعه۲۹، ردیف۱۰، شماره۸

زندگینامه

شهید بهرام (محمد) تندسته در اولین روز آخرین ماه پاییز ۱۳۴۰ دیده به جهان گشود. تمام مراحل تحصیلی از دبستان تا دیپلم را با موفقیت به پایان رساند. در دوران مدرسه فعالیتهای انقلابی داشت و بلافاصله پس از آن که درسش را تمام کرد و دیپلمش را در رشته ی اقتصاد گرفت به عضویت سپاه پاسداران درآمد. او به عنوان محافظ مخصوص حضرت امام خمینی انتخاب شد و سپس به خدمت پاسداری مجلس شورای اسلامی درآمد و هنگامی که جنگ آغاز شد جزو اولین کسانی بود که راهی جبهه شد.

بهرام (محمد) هر روز صبح به پشت بام می رفت و تکبیر می گفت. آن وقت فریضه ی صبحش را به جا می آورد و ورزش می کرد.

با آنکه ازدواج کرد، اما در طول دفاع مقدس همیشه در جبهه های نبرد شرکت داشت و به خاطر لیاقت و شایستگی که داشت در سمت های مختلف انجام وظیفه نمود. وقتی شهید شد فرمانده گردان بود.

 سه سال در جبهه های نبرد بود و سه بار هم مجروح شد. یک بار پایش آسیب دید یک بار ترکش به شکم او اصابت کرد و در نوبت سوم از ناحیه کتف مجروح شد و سرانجام در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۲ در فکه در عملیات والفجر ۱ به آرزوی دیرینه خود رسید و به درجه شهادت نائل گردید.

وصیتنامه

بسم الله الرحمن الرحیم و بسم رب الشهداء

با نام خداوند که همه گویندگان از مدح و ثنای او عاجزند و شمارندگان و حسابگران از شمارش نعمتهای او درمانده خدایی که ما را از ظلمت گمراهی به روشنایی هدایت رهنمون گشت، خدای یگانه ای که نور ایمان و عشق خود را در قلوب ما انداخت آنچنان عشقی که

ما را مشتاق شهادت و وصالش گردانید. آغاز می کنم. به وحدانیت الهی و نبوت جمیع انبیاء و خاتمیت حضرت محمد بن عبد الله (ص) و ولایت و عصمت ائمه اثنى عشر و حضرت فاطمه زهرا صلوات الله علیهم اجمعین و با تکیه به عقاید اسلامیه اصولاً و فروعاً اقرار و در حال صحت و اختیار وصیت می نمایم.

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله أمواتاً، بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرْزَقُونَ هرگز مپندارید آنان که در راه خدا کشده شدند مردگانند، بلکه زنده اند و در نزد خدایشان روزی می برند.

یادم می آید زمانی را که مشغول آموزشات نظامی در پادگان امام حسین اله بودیم یک روز ظهر برای نماز به مسجد رفتم، در خاتمه نماز من یک کلام الله مجید برداشتم و به روحانی ای که امام جماعت بود دادم و خواستم که برایم استخاره کند او هم چنین کرد و گفت خوب است. گفتم برایم شرح بده که چطور استخاره می کنند و موضع این استخاره چه بود. او هم گفت موضوع این است که مربوط می شود به امام زمان در آینده و بعضی ها هم اکراه دارند که شما این کاری را که برایش استخاره آورده اید انجام شود. در این لحظه چشمانم از شادی پر از اشک شد آخر اگر شما هم بدانید که نیت من چه بوده حال مرا پیدا میکنید نیت من این بود که خدایا مرا که گناهان بسیار انجام داده ام ،ببخش که سوره توبه آمد و دیگر آیا اگر من در سپاه آیم بهتر است یا اگر خارج شوم، زیرا بعضی ها نمی خواستند که من به سپاه بروم برای همین هم من استخاره آوردم و از خدا خواستم که راهم را نشان دهد. آری اینچنین آمد که بمان زیرا تو سپاه امام زمانی بله ما سرباز امام زمان هستیم و حالا که امام زمان مرا طلبیده من هم لبیک می گویم و با شور و اشتیاق فراوان به سویش می روم و در رکابش تا آخرین قطره خون با کفار می جنگم. بعضی ها برای اینکه از این دنیا و مشقات آن راحت شوند به سوی جبهه های جنگ می روند و می گویند خدایا ما را شهید کن در حقیقت هدف را خلاص شدن از رنجهای این دنیا قرار می دهند. من هم در اوایل اینگونه می اندیشیدم اما از آنجا که خدا هیچگاه لطفش را از ما دریغ نداشته از این اندیشه انحرافی آگاهم کرد و بنده هم به محض آگاهی از خدا استغفار و آمرزش طبیدم و اینچنین دعا کردم که خدایا راضیم به رضای تو.

سخنی با پدر و مادر عزیزم

وَ جَاهِدُوا بِأَمْوالِکُم وَأَنفُسِکُم فی سَبِیلِ اللهِ ، ذَلِکُمْ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ و جهاد کنید با مال هایتان و جانهایتان در راه خدا آن بهتر است برای شما اگر بدانید بله اگر بدانید نوجوانی در جبهه جنگ حق علیه باطل شهید شده بود مردم بر دور او حلقه زده بودند، همه با تاثر از خود می پرسیدند که اگر مادرش بر سر جنازه فرزندش برسد چه خواهد کرد آخر همه می دانستند آن نوجوان تنها فرزندی است که خدا به آن مادر بعد از سالها زندگی داده بود به همین دلیل از خود سوال می کردند که چه خواهد شد؟! مادر هر لحظه به جنازه در خون غلطیده فرزندش نزدیکتر می شود و با شما عزیزان کلی صحبت میکنم و پند و اندرزهایی می دهم که امیدوارم مؤثر باشد.

إنَّ الصَّلوهَ تَهى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنکَرِ. همانا نماز شما را باز میدارد از منکرات و زشتی ها نماز پایه دین است اگر در آخرت که پای میز محاکمه الهی می نشینی نماز نداشته باشی دیگر کارهای خوبت بررسی نمی شود پس نماز را به پا میداری فقط برای خدا؛ که خدا ریاکاران را دوست ندارد. هر گاه دوستی انتخاب میکنید ببینید آیا نماز می خواند و آیا خدا ترس هست یا نه و آیا پیرو امام عزیزمان خمینی بت شکن هست یانه . حتماً حتماً در نماز تجلی گاه وحدت شرکت کنید اگر می خواهید از شما هم خدا و هم من راضی باشیم.

سخنی با دوستان

شکر خدا را که نعمت دوستان خوب را به من عطا کرده دوستانی که عشق خدا را در سر دارند. دوستانی که جز رضای خدا چیزی نمی خواسته اند. الحمد لله برادران هرگز گول این گروهکهای منحرف را نخورید مخصوصاً این منافقین را و هرگز دلتان به حالشان نسوزد زیرا که خداوند می گوید منافقینی که می خواهند به اسلام ضربه بزنند بکشید و از محل زندگی خود دور کنید . فقاتلوا ائمه الکفر.

البته با افرادی که گول خورده و غرض ندارند صحبت کنید تا که در هر قدمی که مادر نزدیکتر میشود تپش قلب شاهدین صحنه هم بیشتر می گشت.

همه اشک از چشمانشان جاری بود و اما مادر و اما مادر بر سر جنازه یکتا فرزندش رسید سکوت همه جا را فرا گرفته بود و تنها تپش قلب

حاضرین بر صحنه این سکوت پر از تاثر را در هم می شکند. ناگهان با کمال تعجب همه دیدند که آن مادر شیر پاک خورده فرزند جوانش را پاره تنش را در آغوش کشید و بر قلب شکافته شده اش نواخت و فریاد برآورد که راضیم به رضای تو الحمد لله ، الحَمدُ لله

و تو ای پدر و مادرم می توانید آنگاه که به وصال خدایم رسیدم این چنین روحم را شاد گردانید.

سخنی با خواهر و برادرانم

من که چیزی ندارم که وصیت کنم به خانواده ام برسد، ناچارم که پند و اندرز بدهم که به نظر خودم از همه چیزهای مادی برتر است. هم برای دنیا و هم برای آخرت. شاید راه درست را بشناسند و به آن بپیوندند. بردران همیشه در پشت سر امام و پا جای پای امام بگذارید و هرگز از اما جلوتر نیفتید و عقب هم نمانید برادران بدانید که یاس گناه بزرگی است هرگز مأیوس نشوید از خدا صبر را پیشه کنید و دولت مکتبی انقلابی خود را برای رسیدن به اهداف اسلامیش یاری دهید و همیشه هم خود و هم محیط خود را به وسیله امر به معروف و نهی از منکر در یک حالت زنده و متحرک نگاه دارید.

و السلام علیکم و رحمه

حقوقی را که از سپاه میگیرم اگر شهید شدم برود برای بیت المال تا یک پاسدار دیگری از آن استفاده کند.

نماز جمعه را فراموش نکنید.

بهرام تندسته

۶۰٫۲٫۲۲

تصاویر

برچسب

سایر مطالب

پیمایش به بالا